یادداشت

سفرهای ریاست جمهوری

پایگاه خبری اولکامیز – آنه محمد مارامایی: در جوامع جهان سومی آثاری از عملکردها و کارکردها ی حاکمان و مسئولان درسفرهای استانی را میتوان با کمی نگرش و جستجو مشاهده نمود که گاهی این عملکردها باعث تحولاتی هرچند ناچیز در هر منطقه میشود که باعث شادی و نشاط مردم بخصوص قشر محروم و مظلوم که به اندک بخشش حاکمان و مسئولان قانع هستند می شود.

اگر در چهار دهه و اندی از انقلاب کشورمان در رابطه با سفرهای حاکمان و مسئولان کشورمان نظر بیندازیم متوجه می شویم که دراوایل انقلاب این عملکردها قابل توجه و ملموس بود که عامل اصلی آن وجود سرمایه ها و ذخایر ارزی در کشورمان بود که با گذشت زمان و از بین رفتن ایده و عقاید انقلابی در میان حاکمان و مسئولان آثار سفرها هم کمتر و کمتر شد بصورتی که فقط و فقط به اندازه مراسم رسمی کلنگ زنی محدود شده است که هنوز هم برخی از آنها با گذشت چند دهه از آن هیچ اقدامی جهت ساخت و ساز آنها صورت نگرفته است که از علل اصلی آن میتوان به تغییر دولت ها، همچنین کمبود بودجه بخصوص در یک دهه اخیر، تحریمات ظالمانه استکبار جهانی، نداشتن برنامه اصولی و مدرن که خط و مش تحولات چندین ساله را ترسیم نماید و . .

در رابطه با سفرهای مقامات بخصوص شخص اول دولت درچند سال اخیر افکار و عقایدی مطرح میشود که بنده و آقای خوجملی همکار سایت اولکامیز چند ماه پیش مطالبی در سایت و کانال ارائه نموده بودیم که گفتن آن تکرار مکررات خواهد بود ولی اصل کلام این بود که با توجه به اوضاع واقعا اسفناک اقتصادی کشورمان نیازی به این چنین سفرها که دارای مخارج زیادی برای کشورمان می باشد نبوده و بهتر است که شخص اول مملکت و سایر خادمان نظام ازنعمت بزرگ اعتماد به زیر دستان همچون وزیران ، استانداران ، فرمانداران، ائمه جمعه و جماعت و….استفاده نموده و امورات کشور را کنترل و هدایت نماید.

مگر نه این است که در دین اسلام اعتماد نایب خلیفه و جانشین یک امر کاملا معقول و قابل هضم است چون همانطوریکه همه می دانیم در زمان پیامبر(ص) وخلفای راشدین (رض) که سرزمین اسلامی آن زمان اگر الان محاسبه کنیم حدودا ۳۰ کشور امروزی بود. از همین روش جانشین و والی اداره می شد .

الان که کشور ما فقط ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومتر مربع مساحت دارد .آن هم با وسایل نقلیه امروزی و وسایل ارتباطی مدرن و علم و دانش بالا اداره کشور ما که کاری ندارد ، فقط و فقط لازمه اش وجود حاکمان و مسئولان باصفاتی چون ایمان . وجدان کاری و انقلابی..وبقول رئیس جمهور حال حاضر کشورمان آقای رئیسی جهادی است (یادی کنیم از کوراوغلی قهرمان افسانه ای ترکان که می گفت اگر نان هست مال همه باید باشد واگر نان نیست مال همه نباید باشد و چون نان نیست همگی برای به دست آوردن آن تلاش خواهیم کرد)که با وضعیت فعلی قوای سه گانه زمینه کاملا آماده اداره بهتر کشورمان است که متاسفانه در این مدت اوضاع بدتر شده که بهتر نشده است.

چون حاکمان ومسئولان اعتقادی به افکار کوراوغلی و کوراوغلی ها ندارند و همه چیز را اول برای خود می خواهند در صورتیکه حاکمان و مسئولان کشورمان باید خوب نقاط ضعف کشور و خودشان را پیدا کنند تا بلکه بتوانند مردم مظلوم و واقعا محروم کشورمان را از این وضعیت بحرانی نجات دهند.

هیچ لازم نیست شخص ریاست جمهوری به استان ها هرهفته سفر کنند و کلی مخارج اضافی بر بیت المال وارد نمایند.

همانطوری که گفته ام از نیروهای مورد اعتماد در استان ها استفاده نمایند چون فوقش در ۴ سال یک رئیس جمهور می تواند دو بار به هر استان سفر کند و با دو سفر هم یقین بدانید که مشکلات استان ها برطرف نمی شود ولی اگر شخص رئیس جمهور هر هفته در پایتخت کشور جلساتی با اساتید اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و..تشکیل دهد و از نظرات آنها خوب بهره ببرد صد در صد وضعیت از این بهتر خواهد شد چون سفرهای ریاست جمهوری فقط و فقط در کشورهای جهان سومی که جریانات بر اساس احساسات و هیجانات است صورت می گیرد و در کشورهای پیشرفته برای هر ساعت ، روز، هفته، ماه ،سال و قرن و قرن ها حاکمان ومسئولان برنامه مدون دارند. مثلا از نقطه صفر حرکت می کنند وبه نقاط دیگر با آگاهی ودانش حرکت می کنند .مثلا همین کشورهای جنوب شرق آسیا( معروف به ببرهای اقتصادی) و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس که در ۵ دهه ازکجا به کجاها رسیده اند که باورش برای ما ایرانی ها بسیار سخت است.

خلاصه کلام اینکه آقای رئیسی با وجود منتقدان سفرهای استانی تاکید دارندکه به سفرهای استانی خود ادامه دهند و معتقد هستند که با دیدارهای مستقیم با مردم بهتر از مشکلات آنها آشنا می شوند.

به نظر من دانستن مشکلات کشورمان امروزه الحمدالله با وجود فعالان سیاسی و اجتماعی و وسایل ارتباطی و.. که گوش فلک را کر کرده است نیاز به سفرهای استانی ندارد. آنچه نیاز دارد راه حل برطرف کردن مشکلات است که متاسفانه در چهار دهه و اندی اخیر حاکمان و مسئولان. این راه حل را پیدا نکرده اند و یا کمتر پیدا کرده اند.

به امید فردای بهتر برای ایران عزیزمان بخصوص جوانان تحصیل کرده و درمانده در گذران زندگی.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا