مطالب ویژه

مخالفت امام جمعه آق قلا با شهرک سازی در یلمه خندان

پایگاه خبری اولکامیز- لطیف ایزدی: از روز جمعه با ایجاد کمپین توسط فعالان اجتماعی آق قلا بحث شهرک سازی یلمه خندان وارد فاز جدیدی شده است . مردم شهرستان آق قلا و ترکمن صحرا در برابر این طرح جنجالی و چالش برانگیز مخالفت های گسترده خود را در فضای مجازی اعلام کرده اند و به آن حساس شده اند.

در این باره با عبدالحی آخوند میرزاعلی گفتگویی کوتاه انجام دادیم تا نظر ایشان را جویا شویم .

امام جمعه آق قلا در گفتگو با اولکامیز در باره پروژه شهرک سازی در یلمه خندان گفت: بنده اشرافیت کامل نسبت به این موضوع ندارم ولی در این باره جمعی از مردم روستای یلمه خندان نزد من آمدند و دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

وی در پاسخ به سئوال اولکامیز که قرار است به گفته مدیر کل بیناد گلستان یک سوم شهرک به افراد بومی و دو سوم آن به غیر بومی ها داده شود گفت: اگر قرار باشد که یک سوم را به مردم شهرستان آق قلا و دو سوم را به سایر هم استانی ها داده شود با این کار مخالفیم و آن را به هیچ وجه عقلانی نمی دانیم .

آخوند میرزاعلی افزود: مراتع متعلق به دولت است ولی دولت به روستاهایی که در نزدیک مراتع هستند امتیازاتی می دهد. در مواردی هم دولت می تواند دخل و تصرف داشته باشد مثلا در سالهای گذشته دیدیم که  ۳۰ هکتار از مراتع سلاق یلقی – سقر یلقی را  ساخت بوستان چهار هزار شهید استان گلستان واگذار شد.

امام جمعه آق قلا اظهار داشت: در بحث شهرک سازی باید اولویت مردم شهرستان باشد. اگر احیانا واحدهای مسکونی اضافه باشد آن بحث دیگری است و می توانند به فروش برسانند.

آخوند میرزاعلی بار دیگر در پاسخ به این سئوال اولکامیز که به گفته حسینی مدیر کل بنیاد انقلاب اسلامی در گفتگو با ایرنا که اعلام کرده  از ۱۲ هزار واحد مسکونی ۴ هزار به مردم شهرستان آق قلا  و بقیه واحدها به سایر مردم استان گلستان اختصاص داده شود اظهار داشت: این موضوع را نمی پذیریم و آن را عقلانی نمی دانیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا