مطالب ویژه

خانه کارگری یا ویلا ؟! / آیا ویلای اصول گرایان کمتر از ۱۰۰متر بنا دارد؟!

پایگاه خبری اولکامیز- قبل از هر چیز بیان این نکته ضروری است که تحریر این مطلب به منزله ی حمایت از یک شخص یا مقام نیست بلکه روشنگری و تاباندن نور بر زوایای تاریک یک حادثه و بیان برخی حقایق و واقعیت هاست.

قانون فصل الخطاب ماست. همه ایرانیان از هر قوم و نژاد و زبان در هر منصب و جایگاهی که باشند باید پاسخگوی رفتار، گفتار و کردار خویش باشند. همه در برابر قانون یکسان و برابریم. تابع قانون هستیم و بر این باوریم که با متخلفان و متعرضان به بیت المال باید برابر با قانون برخورد شود.

اخیرا خبرگزاری فارس گلستان، اقدام به نشر شش مطلب جداگانه با عناوین مختلف در خصوص شهردار کلاله نمود که بازتاب وسیعی در بین رسانه ها و  افکار عمومی داشت. ذکر چند نکته را لازم می دانم :

۱-نظارت مستمر بر عملکرد مسئولین ، افشای خطای آن ها  و ” سوت زنی فساد ” در خبرگزاری فارس قابل تقدیر است ولی این واکنش نباید گزینشی باشد بلکه باید همه افراد ، گروهها ، ادارات، نهادها و دستگاهها را در برگیرد.

۲- با نگاهی دقیق و بی طرفانه می توان دریافت که مطالب ” مذکور  در آن رسانه” در باره شهردار کلاله با نوعی بزرگنمایی ، مبالغه و با چاشنی احساسات نگارش شده است. بر اساس بررسی و تحقیقات اولکامیز از افراد آگاه و موثق در مورد آنچه که ادعا شده در می یابیم، آنچه که در خبرگزاری نوشته شده تمام واقعیت نیست بلکه بخشی از واقعیت است.

۳- سازه ی بنا شده نه تنها در مقیاس و سبک و الگوی ویلا و خانه باغ نبود بلکه در استعداد یک خانه کارگری بود که متاسفانه با بزرگنمایی و اغراق، ویلا و … معرفی شده است .

۴-مساحت خانه کارگری مورد عمل ۳۵ متر مربع بوده که با اخذ مجوز قانونی از مراجع ذی ربط احداث شده بود. فقط قسمت بنای ایوان و انبار فاقد مجوز بوده است. کدام ویلا کمتر از۱۰۰متر بنا دارد؟ تلقی افکار عمومی از واژه ی ویلا و یا باغ ویلا اشغال سطحی بالغ ۲۰۰ الی …مترمربع است.

۵- همانطوری که قبلا عنوان شد ، احداث خانه کارگری متعاقب اخذ مجوز قانونی ،قبل از قبول مسئولیت شهرداری اتفاق افتاده است و ملحلقات اخیر که شامل اضافه بنای ایوان و انبار نهاده های کشاورزی بوده فاقد مجوز لازمه بوده است که سرانجام بر اساس قانون تخریب شده است و لذا بزرگنمایی موضوع قدری با رعایت انصاف و مشی بی طرفی فاصله دارد.

۶–با تخلفات در صورت اثبات جرم باید متناسب با آن برخورد شود نه بیش نه کم. مطالب خبرگزاری گلستانی در باره شهرداری کلاله هیچ تناسبی با تخلف ایجاد شده ندارد و به دور از انصاف و عدالت قلمفرسایی شده است.

۷- رسانه عامل نشر، اخلاق رسانه ای را ارج ننهاده و تا جایی جلو رفته که شهردار کلاله را با القابی نظیر ( شردار- غارتگر و چپاولگر یبت المال ) خطاب می کند که این القاب در صورت عدم ارایه شواهد و مدارک مستند بار قانونی داشته و قابلیت پیگیری از مراجع قانونی را دارد . ادبیات حاکم بر آن با نگاه پیش داورانه  بوده و صفر – صدی است   و از شبهه انگیزی نیز فراتر رفته و به سمت و سوی سیاه نمایی و مطلق انگاری غش کرده است.

۸- خبرگزاری مذکور که رسانه منتسب به اصولگرایان است به خلیل سعدی که یکی از چهره های اصلاح طلب شرق گلستان است و در دوران اصلاحات ، بخشدار و معاون فرماندار بود هجمه های بی امان وارد می کند که شائبه تعقیب مقاصد انتخاباتی و اغراض سیاسی را به اذهان متبادر می سازد.

۹- با علم به اینکه تاکنون دادگاهی برگزار نشده است اما شهردار بلافاصله به دنبال آگاه شدن از حساسیت های مرتبط با وقوع تخلف ، در تخریب بنای مازاد بر سطح مندرج در پروانه ساخت مشارکت داشته است و این رفتار نشان از احترام و تکلف به قانون توسط ایشان است.

۱۰- اساسا در رسانه های معتبر ، اخلاق مدار و حرفه ای در صورت وقوع تخلفات بزرگتر از این هم تا مرحله و رسیدگی قانونی بدون اشاره نام و یا با نام اختصاری معرفی می شوند و پر واضح است که اگر چنانچه در هر تخلفی قبل اثبات در محکمه قانونی عنوان و سمت متخلفین و متهمین قید شود که آبرویی برای هیچکس باقی نمی ماند .
مطابق آموزه های دینی حفظ آبروی برادر مومن و مسلمان از امور موکد و مسلم است که رعایت آن بر اهل قلم که بر حرمت آن سوگند یاد کرده اند بیش از هر فرد لازم و ضروری است.

* لطیف ایزدی ، مدیر مسئول پایگاه خبری اولکامیز

ترکمن صحرا ، سوم اسفند ماه ۱۳۹۹

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا