اخبار

سه هزار خانوار گنبدی در انتظار دریافت زمین رایگان هستند

پایگاه خبری اولکامیز – ایرنا – رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس از انتظار سه هزار خانوار مناطق شهری و روستایی این شهرستان که در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نام‌نویسی کردند در انتظار تحویل زمین رایگان برای ساخت مسکن هستند.

قاسم شادکام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در گنبدکاووس ۲ سوم آن در مناطق روستایی و یک سوم در مناطق شهری این شهرستان سکونت دارند.

وی اضافه کرد: تامین زمین مورد نیاز واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در روستا و شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و واجدین شرایط مناطق شهری هم برعهده راه و شهرسازی است.

شادکام ادامه داد: طبق قانون جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشند مشمول دریافت رایگان زمین در قالب قطعات حداکثر ۲۰۰ مترمربعی هستند ضمن اینکه افرادی که چهار فرزند آنان کمتر از ۲۰ سال سن داشته باشند نیز مشمول این قانون خواهند بود.

وی با اشاره به کمبود زمین در مناطق شهری گنبدکاووس ادامه داد: در اواخر سال گذشته و با تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری کشور ۲۴.۵ هکتار زمین در حوزه شهری برای اجرای نهضت ملی مسکن این شهرستان اختصاص یافت.

رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس بیان داشت: فرایند اداری و کسب استعلام‌های مورد نیاز این قطعه زمین در مراحل نهایی قرار دارد و پس از آن پیش پروانه ساخت آن توسط شهرداری این شهر صادر خواهد شد.

شادکام افزود: در این زمین ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برنامه ریزی شده که در مرحله نخست، ساخت هزار واحد آن شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: از همین زمین هم ۷۵ قطعه ۲۰۰ مترمربعی برای تحویل به ۱۵۰ خانوار طرح جوانی جمعیت (هر قطعه به ۲ خانوار) تفکیک و اواسط اسفند سال قبل طی قرعه‌کشی به واجدین شرایط واگذار شد تا پس از مراحل قانونی و اداری کل زمین عملیات ساخت را آغاز کنند.

شادکام با یادآوری نام‌نویسی اولیه ۱۶ هزار خانوار گنبدی در طرح نهضت ملی مسکن، ادامه داد: تاکنون پرونده حدود ۹۰ درصد آنها بررسی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس اظهارداشت: در صورتی که زمین دولتی مورد نیاز برای متقاضان تامین نشود مذاکره با بخش خصوصی برای تامین و خرید زمین انجام خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون ۲ پروژه ساختمانی ۹۶ و ۲۱۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در گنبدکاووس در حال ساخت است که پروژه ۹۶ واحدی بهارستان در آستانه تحویل به متقاضیان است.

به گفته شادکام، پروژه ۲۱۰ واحدی نگارستان گنبدکاووس هم که در هفت بلوک درحال ساخت است در یکی از بلوک ها به مرحله سقف نخست رسیده است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا