مطالب ویژه

انتخابات دور دوم مجلس در گنبد اینترنتی برگزار شود

پایگاه خبری اولکامیز – احد‌ چاروایی: چند ماه پیش وزیر ارتباطات و فن آوری قول داد که انتخابات در کشور بصورت اینترنتی برگزار میشود، متاسفانه این بستر فقط مختص یکی دو استان اجرا شد.

در این باره خطاب به فرماندار، نمایندگان و اصحاب رسانه شهرستان گنبد فقط یک مورد را عنوان میکنم:

آیا حضرات عالی آمار دقیقی دارند که چند هزار نفر از واجدین رای دهی در شهرستان گنبد اکنون و در زمان اخذ رأی گیری در مناطق و شهرهای دیگر مشغول به کار می باشند. بیشترین آنها مربوط به تهران پایتخت کشور است. این نکته‌ای بسیار قابل تامل برانگیز است که نباید از کنار ان به سادگی گذشت.

چرا تهران قابلیت رای گیری الکترونیکی را منحل کرد؟ آیا فقط استفاده از رای چند صد هزار نفر جویای کار در پایتخت یا اینکه بسترهای لازم در پایتخت کشور  وجود دارد غیر قابل اجرا می باشد؟

طبق آمار گیری بسیار ساده و سنتی در حال حاضر نزدیک ۷ هزار نفر از واجدین رای گیری شهرستان گنبد در شهرستان‌های مختلف منجمله در تهران مشغول به کار  و فعالیت بوده و نمی‌توانند خودشان را در زمان رای گیری به گنبد برسانند. آنها بیشتر ساکن روستاهای اطراف گنبد هستند.

این مشکل همیشه از دید کاندیداها و نمایندگان سابق پنهان مانده و هیچ گونه تصمیم گیری در خصوص رفع  آن به عمل نیامده است.

آیا زمان آن نرسیده است که سیستم رای گیری الکترونیکی در کل کشور بالاخص در شهرستان گنبد اجرا شود.

البته با توجه به در نظر گرفتن شاغلین خارج کشور این آمار را باید به بالای ۱۰ هزار نفر رساند که خود باعث نقش و درصد مشارکت بسیار بالای مردم در انتخابات خواهد بود.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا