مطالب ویژه

حاج آخوند غراوی نخبه ای از گلستان به خبرگان راه خواهد یافت

به نقل از مجله ترکمن دیار شماره نوزدهم

 مزدک بهروش؛ روزنامه نگار

ششمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

به دور از حواشی و تعداد قلیل کاندیداهای تائید صلاحیت شده در استان گلستان ۱۰ نفر به عنوان کاندیدا ثبت نام کردند که از این تعداد تنها یک نفر اهل تسنن بوده است، پس از بررسی نهایی و اعلام اسامی افراد تایید صلاحیت شده تنها ۳ نفر توانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

با توجه به کثرت اهل سنت در استان گلستان و تعیین کنندگی این قومیت بزرگ در استان، حضور یک چهره ترکمن در بین افراد تائید صلاحیت شده اتفاقی مبارک است که می تواند تنور این انتخابات را در گلستان بیشتر از پیش داغ کند.

آخوند غراوی فرهنگی بازنشسته و از اساتید حوزه علمیه است که حضورش به شدت موجب خوشحالی شرق نشینان و ترکمن های شریف استان شده است.

این روحانی بزرگوار با حمایت های گسترده افراد و گروه ها در میان سایر رقبایش می تواند به عنوان بخت اول پیروزی برنده این رقابت باشد.

ترکمن ها در گلستان همه ساله بیشترین میزان مشارکت را در بین همه اقوام داشته اند و از دیدگاه حزبی آرای اصلاح طلبان بیشترین میزان در گلستان بوده است

به دلیل وجود پایگاه رای مطمئن اصلاح طلب ها در گلستان بود که حسن روحانی بنا داشت در صورت تایید صلاحیت از این حوزه انتخابیه برای شرکت در انتخابات حضور پیدا کند.

حال که پس از سالیان متمادی ترکمن صحرا یکی از فرزندان صالح و دانشمند خود را بعنوان کاندیدای خبرگان می بیند بر همه ترکمن های این دیار و غیر ترکمن های اصیل واجب است تا از این فرزند صحرا حمایت کنند.

این انتخاب برای غیر ترکمن ها نیز مصداق حقیقی وحدت است تا در کنار برادران ترکمن خویش بوده و نشان دهند ساکنان قدیمی این سرزمین را حمایت خواهند کرد.

قطعا همه کاندیداها فرزندان این استان هستند و در گلستان دوستی آنان تردیدی نیست اما وقت آن رسیده در این دوره از انتخابات همه ساکنین گلستان پاداش پایداری مردم فهیم ترکمن را در حراست از مرزها و آبادانی این استان بپردازند.

انتخابات فرصت مناسبی است تا برای اینکه در عمل اثبات کنیم که ما مردم وحدت را بعنوان یک استراتژی جدی برای اعتلای اسلام عزیز و توسعه جهان اسلام پذیرفته ایم.

اگر نتوانیم در مقدمات موفق شویم بدیهی است به هدف اصلی خود که آقایی اسلام در جهان است نخواهیم رسید.

بدون هیچ تردیدی مسلمانان با داشتن خدای مشترک، پیامبر مشترک و کتابی مشترک از همه ادیان امکانی بیشتر برای یک دلی و یک صدایی برخوردارند.

این فرصت برادری را در گلستان می بایست مغتنم شمرد و نشان داد که در برابر تهاجم جهان شیطانی در مقابل اسلام رحمانی مسلمانان در صفوف در هم فشرده با انتخابی اصلح وحدت اقوام را بدرستی تفسیر خواهند کرد.

تردید نداریم مجلس خبرگان رهبری یکی از ارکان مهم نظام است که می باید افضل ترین و اکمل ترین انسان ها در این مجلس حضور یابند.

خداوند ملاک اصلی انتخاب را در قرآن کریم برای انسان ها معین کرده،آنجا که می فرماید: إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ (الحجرات۱۳)

همانا گرامی ترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شماست.

بنابراین ملاک اصلی ما تقوا است و اعلم و اشجع بودن سایر ملاک هایی است که پس از تقوا مورد نظر است.

این انتخابات قطعا به دلیل حساسیت های ویژه خود با حضور کاندیدایی ترکمن از شرق گلستان بی تردید پر فروغ تر از همیشه خواهد بود.

به امید طلوع صبحی صادق از کرانه های گلستان

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا