مطالب ویژه

در پاسخ به یک سئوال بسیار مهم افکار عمومی در خصوص انتخابات

پایگاه خبری اولکامیز – آتا گوگلان:

مردم شریف گنبد خسته از وضعیت تکراری و خسته کننده انتخابات مجلس دراین حوزه همواره یک سئوال مهم را مطرح می کنند و آن سوال این است که:
چرا کاندیداهای ترکمن در این حوزه با یکدیگر ائتلاف نمی کنند؟

چرا کاندیداها با همدلی و هم اندیشی روی یک کاندیدای قدر به تفاهم نمی رسند؟

در جواب باید گفت که آرزوی تنعم از سفره پر برکت انقلاب اولین و آخرین دلیل بروز این وضعیت است و برای اثبات این موضوع فقط کافی است صفحات دو دوره انتخابات در این حوزه جغرافیایی را مورد بررسی قرار دهیم.

۱)در شورای شهر اسبق گنبد هنگامی که ترکمن های اکثریت هیئت رئیسه را به اقلیت واگذار می کردند درمقابل چرایی آن همواره نام دو نفر از اعضای ترکمن به عنوان بانیان امرشنیده می شد که بعدها این دونفر هریک به مدیریت شهر ویا مدیریت دستگاه خدمت خود رسیدند.
واینگونه سر سفره مورد نظر نشستند.

۲)در انتخابات های پیشین گنبد هم سه نفر از کسانی که علی رغم اطمینان از شکست با تکیه بر تعلقات قومی تا آخر ماندند وضعیتی مشابه یافتند طوری که امروز یکی به مقام مدیریت شهری و دیگری به معاونت شهری دگر وسومی که رایی دوسه هزار بیشتر نداشت به مقام مدیریت دستگاه عریض و طویلی رسید آنگاه چطور امکان دارداز کسانی که شاهد رشدهای اینگونه اند توقع داشت که به نفع مردم یا شخصی خاص کنار بکشند.

۳)اگرهم بخواهیم نمونه ای از دیگر مناطق همجوار بیاوریم وضعیت حوزه کلاله و مراوه اظهر من الشمس است هنگامی که دو دوره قبل مهندس غراوی از طیف اقلیتی از ترکمنها با یک کاسه شدن رای کلیت     ترکمن ها منطقه نماینده شد متاسفانه نخبه های همین اقلیت در دوره بعد با پشت پا زدن به وحدت قومی وبا حمایت از کاندیدای خاص موجب به وجود آمدن وضعیتی شدند که همه شنیدیم و دیدیم و نیاز به تکرار ندارد البته در این اثنا مزد خود را نیز گرفتند وبا تکیه بر کرسی مدیریت مراوه تپه قبل از این که دوات حکمشان خشک شود مدعی خروج مراوه از لیست مناطق محروم شدند.

با این تفاسیر مردم عزیز ما بدانند که صرف انرژی برای تفاهم ایشان چیزی جز یک خیال باطل نیست پس چه بهتر که به جای انتظار ازایشان مبنی بر گذشت وفداکاری هریک آنچه را که به صلاح منطقه می دانند به انجام برسانند ولی درعوض ، تمام توان خود را بر موفقیت آخوند غراوی در مجلس خبرگان بگذارند زیرا که دراین دوره نظام جمهوری اسلامی فرصت بی نظیری را در اختیار ترکمن ها قرار داده است تا هرچه بیشتر به عمود خیمه نظام نزدیکتر شوند و دغدغه های خودرا بی واسطه به اطلاع بیت معظم له برسانند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. 🔘به نظر بنده انتخابات راه برون رفت از مشکلات است ولی انتخابات را نمی‌توان هر گونه تعریف کرد به نحوی که بی‌فایده شناخته شود و به هر وضعی رضایت داد. البته انتخابات وضعیت صفر و یکی نیست. همه آبهای طبیعت تا حدی دارای املاح هستند و ما بسیاری از آنها را می خوردیم ولی آب دریا را لب نمی‌زنیم چون وضعیت املاح آن، چنان است که نه تنها رفع تشنگی نمی‌کند بلکه تشنه‌تر هم می‌کند. بنابر این هر گردی گردو نیست. انتخابات یک مکعبی نیست که درون آن کاغذ می‌اندازند، انتخابات یک نهاد است. اگر جنبه‌های بنیادین این نهاد کنار گذاشته شده باشد، دیگر یک چیزی داریم مسمی به انتخابات و آن چیز نهاد انتخابات نیست. عباس عبدی

    ضروری است مردم ترکمن زمان شناسی کرده و در بین ملت ایران سربلند باشند. نظرسنجی ها و بی تفاوتی مردم گویا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا