اخبار

دور دوم انتخابات و انتخاب نماینده اصلح

پایگاه خبری اولکامیز – حاجی قربان طریک: پس از کش و قوس های فراوان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان گنبد و بخش داشلی برون به دور دوم کشید. قرجه طیار با پیشتازی نفر اول شد و آق ارکاکلی هم در جایگاه دوم قرار گرفت.

 در فضای مجازی بیشترین تخریب ها سمت طیار بود ولی تخریب ها تبدیل برای فرصت پیشرفت قرجه شد‌ در مقابل آق ارکاکلی کمترین تخریب را تجربه کرد تا به طور عجیبی از گزند تخریب بگریزد.

طیار متواضعانه و با تجربه سخنرانی می‌کرد ولی در مقابل آق ارکاکلی احساسی و گاها شتابزده و انتقادی سخن می گفت.

تیم رسانه ای طیار ، بدون تخریب فقط به فکر تبلیغ کاندیدای خود بودند ولی در مقابل تیم رسانه ای آق ارکاکلی گاها منتقدانه به رقبا گزندی می زدند.

حال پرسش این است طیار یا آق ارکاکلی؟

در اولین حالت و مهمترین حالت ممکن قرجه طیار می‌تواند انتخاب اول حوزه انتخابیه باشد. چون با توجه به انتخاب جلال ایری نماینده دو دوره ای ، سنگدوینی نماینده گرگان دو دوره ای ، رحمت الله نوروزی نماینده  دو دوره ای و البته سید نجیب حسینی نماینده چند دوره ای  می‌باشند یعنی عملا ۴ نماینده قوی  و مجلس دیده در استان هم اکنون وارد مجلس شدند که با حضور طیار در مجلس  ابهت نمایندگان استان در مجلس و بخصوص کمیسیون ها صد در صد به نفع استان خواهد بود.

 در ضمن حضور قرجه طیار در کمیسیون اقتصادی مجلس  شرایط را برای پیشرفت شهرستان گنبد و بخش داشلی برون را بیشتر و بیشتر خواهد نمود  و البته سید نجیب حسینی نماینده ای فوق العاده قوی میباشد که نه تنها برای حوزه های خود اشرافیت کامل دارد بلکه نیم نگاهی در این ۴ سال به گنبد خواهد داشت تا نزدیکان خود را اداره جات گنبد منصوب کند. قطعا تجربه طیار در این موارد می تواند کارساز باشد. 

 مجلس آینده مجلس جوانان نیست به نظر نگارنده قوی ترین و با تجربه ترین فرد باید راهی مجلس در حوزه انتخابیه گنبد و بخش داشلی برون شود.

انشالله به زودی در آینده از زوایای دیگر هم موضوع طیار و آق ارکاکلی را بحث خواهیم نمود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. چند نکته پیرامون نمایندگان منتخب:

    ۱) نمایندگانی که افتخار نمایندگی دو دوره یازدهم و اینک دوازدهم را بردوش نهاده اید ، آیا مجلس یازدهمی که شما بر کرسی سبز آن نشسته بودید ، همان مجلسی نبود که ماحصلش، لایحه صیانت از فضای مجازی، لایحه حجاب، ممانعت از طرح خشونت علیه زنان، شکل گیری نظام برنامه ای نامنسجم و … بوده، و چندان دغدغه ای برای روزهای آلودگی ، برای تهی شدن مخازن آب ، برای کمبود بنزین و گاز، برای سرگردانی بیماران در پی دارو های اصلی نایاب، برای کاهش مدام ارزش پول ملی، برای تورم بالا و رشد نقدینگی دولت، برای صندوق های ورشکسته بازنشستگی، برای فیلترینگ و هزاران معضل لاینحل دیگر اندیشه و برنامه ای نداشته بودید؟، آری، اندیشیدن برای فرآیندهای بلندمدت برای رسیدن به زیرساخت های آموزشی، بهداشتی، انرژی و محیط زیست از دستور کار نمایندگان مجلس حذف و یا از مهمات برنامه ریزی ایشان نبوده است.

    ۲ ) بی شک نمایندگان برآمده از انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، منادی نوع پیچیده ای از سیاست ورزی است که، ویژگی بارز آن رازآمیز بودن و غیر قابل پیش بینی بودن آن است. چرا که آنان افرادی ناشناخته و بدون پشتوانه حزبی یا سیاسی اند.رازآمیز بودن و پیش بینی ناپذیری، در تنافی با ایده گفتگو و منطق و کنش سیاسی است.
    در جامعه ای که فرآیند انتخابات در شرایط سیاست های کنترلی و در فضایی عاری از سخن و نطق و گفتگوی سیاسی آحاد جامعه است، نمایندگان برکشیده از دل چنین شرایطی، که خود محصول شرایط کنترلی بوده و گفتگوهای سیاسی شان در ایام انتخابات نیز کنترل شده و یا محدود به شکوه و گلایه از وضعیت معیشتی و بیکاری و یا حداکثر مطالبات محدود به حوزه انتخابیه شان هست، چگونه می توانند به مطالبات صدر این نوشتار بذل عنایتی کرده، اظهارنظر مستقلی داشته باشند. از این گونه نمایندگان ماحصلی جز تشدید شرایط موجود نمی توان امید داشت. چرا که، از آنان نمی توان انتظار جسارت نقد شرایط موجود را داشت.
    آیا نمایندگان این دوره از انتخابات، با ساختار قدرتمند گروه های ذینفع که از شرایط موجود منفعت کلان اقتصادی می برند – که به ذینفعان رانتی معروف گشته اند- ، چگونه می توانند مقابله – که چه عرض کنیم، و یا- باصطلاح کنار بیایند تا روزنه امیدی برای کاستن از فشارهای اقتصادی و آلام اقشار فرودست جامعه گشوده شود. پویایی اقتصاد ما نه در جهتی مثبت به سمت موقعیتی مطلوب ، بلکه با یک حرکت پرسرعت به سمت شرایط نامطلوب است.
    آن بخش از مردم که به امیدی برای آنان اقبال نشان داده اند، برای ماندن در شرایط موجود نبوده ، بلکه از ایشان طرح و برنامه برای خروج از وضعیت نامطلوب کنونی می خواهند. این نمایندگان اگر به سلاح نقدی مجهز نباشند و نقداً ابزار دست به نقدی نداشته ، و یا اصلاً صورت مسئله را نیافته باشند، قطعاً یا صورت مسئله را پاک کرده و یا به همراهی با وضعیت موجود تمایل پیدا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا