اخبار

یک جانباز آق قلایی: مشکلات ۲۰ دستگاه قدیم، جنب باشگاه امام خمینی را دریابید

پایگاه خبری اولکامیز – هفته گذشته به درخواست یکی از شهروندان جانباز و آزاده آق قلایی از محله ۲۰ دستگاه قدیم، جنب سالن امام خمینی آق قلا بازدید میدانی داشتیم و از نزدیک با برخی از مشکلات شهروندان باخبر شدیم مشکلاتی که با اندک همت و تدبیر مسئولین قابل حل است.

حاجی نور پوری جانباز ۴۰ درصدی و از آزادگان سرافراز وطن که ۲۶ ماه سابقه اسارت دارد در گفتگو با خبرنگار اولکامیز بخشی از مشکلات منطقه محل سکونتش را به صورت ضفاف و صریح بیان کرد و خواستار توجه مسئولین و رفع آن ها گردید.

این فرهنگی بازنشسته گفت: محله ۲۰ دستگاه قدیم جنب باشگاه امام خمینی شهروندان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، مشکل ساخت و ساز یکی از انهاست. وقتی برای انجام کار به شهرداری می رویم می گویند نور چشم ما هستید ولی عملا کاری انجام نمی شود.

این منطقه در حاشیه رودخانه قرار دارد. در این جا بستر رودخانه در جنوب ۲۰ متر و در شمال رودخانه ۴ متر تعیین شده است. اداره آب منطقه ای می گوید برای ساخت و ساز از بستر رودخانه باید ۲۰ متر فاصله داشته باشید. در حالیکه در شمال رودخانه یکی از شهروندان که از بستگان یکی از بزرگان آق قلاست مجوز گرفته و در حال  ساخت و ساز است. وقتی به مسئولین اعتراض می کنیم می گویند اون مسئله اش فرق می کند. مگر قانون برای همه یکسان نیست؟  چرا دوگانه برخورد می کنند؟ این رویه مردم را دچار مشکل کرده است. شهرداری هم  در برخی موارد با مردم همراه نیست.

پوری تاکید کرد: از مسئولین می خواهیم که جاده کنار رودخانه تسطیح شود این راه به سمت کمربندی باز است ولی همچنان نامناسب مانده است . اگر رسیدگی شود می تواند هم برای پیاده روی شهروندان استفاده شود و  محل تردد باشد و در کاهش ترافیک تاثیر گذار باشد. این راه ساخلی را که چشم انداز خوبی دارد تا حدودی صاف کردند ولی نیمه کاره مانده است. گراویل می خواهیم بریزیم شهرداری می گوید از اداره آب و منطقه ای نامه بیارید. من رفتم آنها می گویند دو باره بازدید بیاییم. مسئولین بجای اینکه کار مردم را آسان کنند سختگیری می کنند.

در غرب بیست دستگاه در برخی نقاط زباله ها  و نخاله ها کنار خیابان انباشته شده است. اگر خدای ناکرده یک موترسوار با آن برخورد کند و اتفاق بیفتد چه کسی پاسخگوست؟

در بیست دستگاه اداره برق دو واحد خانه قدیمی دارد که آن را رها کرده است. این مکان محل تجمع  معتادان شده . آهن ها و در و پنجره هایش را برده اند. امنیت شهروندان را سلب کرده اند. از نیروی انتظامی می خواهیم به صورت مرتب سرکشی کند.

این شهروند دغدغه مند آق قلایی افزود: سال گذشته در دیدار با خانواده شهدا و آزادگان  جمعی از مسئولین به خانه ام آمدند  پاره ای از مشکلات را گفتیم ولی متاسفانه عکس العمل نشان ندادند.

وی اعلام کرد: وقتی شهرداری می رویم جواب نمی دهند آب منطقه ای می رویم باز کاری انجام نمی شود  ما مانده ایم به کی رجوع کنیم ؟ آب منطقه ای حریم رودخانه را با نصب میله آهنی مشخص کرده است و  مانع ایحاد می کنند در محدوده بیست متری رودخانه نباید ساخت و ساز شود. برخی از شهروندان زمین هایشان داخل حریم می شود.

در غرب رودخانه گیر می دهند به خزانه مجوز داده اند ولی اینجا محروم است. مشکلات را به آقای سنگدوینی هم گفتیم ولی اقدامی نشده است. روبروی ارکین دهم خیابانی درست کردند ولی هنوز تابلویش را نزدند.

حاجی نور پوری در پایان گفت در این شرایط بحرانی که مردم در معیشت خود مانده اند و با گرانی و تورم دست و پنجه نرم می کنند از مسئولان می خواهیم که برای مردم کار انجام بدهند و امید و دلگرمی ایجاد کنند نه اینکه به بهانه های مختلف مانع انجام کار شوند و مردم را به سوی یاس و ناامیدی سوق دهند.

لطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا