مطالب ویژه

تحلیل دوم از انتخابات شورای شهر گنبد

اتحاد اقوام و یک لیست واحد برای گنبد با کرونا رقم خواهد خورد

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- ح.ق. طریک :  تحرکات انتخاباتی در حوزه گنبدکا,وس با قرمز شدن شهر وارد فاز جدید شد و آنچه مسلم است فضای مجازی می تواند تنور انتخابات را از این سردی عجیب کمی ملایم کند.

در اردوگاه رقیب نشست های محفلی و متحدانه خودنمایی می کند. رقیب توانست بعد از ۱۰ سال طی یک فرآیند پیچیده ، سیستماتیک و البته با بهره مندی از تمامی امکانات مورد نیاز تاکتیک ناب تی کی تاکای (یاشولی گری ) تیم ما را تحت تاثیر قرار دهد.

حالا رقیب این فرصت طلایی را می خواهد قدر بداند. نشست های مختلف در حجتیه و …. یک هدف را برای آنها ترسیم کرده است اتحاد همه اقوام به جز ترکمن ها در جهت شکست ترکمن ها در این انتخابات.

البته یک فرصت طلایی در این بین با آمدن کرونا در شهر گنبد در حال رخ دادن بود. اتحاد همه اقوام و یک لیست واحد برای کل شهر ، این معجزه ای بود که کرونا به گنبدی ها تقدیم کرد و البته مذاکرات اولیه هم صورت گرفته بود و افراد زیادی از لیست مشترک استقبال کرده اند ولی متاسفانه اصولگرایان تندرو ، اصلاح طلبان پیر ، جناح رقیب جلوی نواندیشان گارد گرفتند تا واژه اتحاد را با خاک یکسان کنند.

حال چه باید کرد ؟

ما باید با این شرایط شکست را قبول کنیم ؟ با ضعف تاثیر گذاری یاشولی گری آیا تاکتیک را عوض کنیم ؟ چه تاکتیکی در این فرصت کم میتواند نتیجه بخش باشد ؟ اینها پرسش های اساسی است که در ذهن اکثر فعالین انتخاباتی ترکمن ها نقش بسته است.

ساده ترین و البته از نگاه نگارنده آخرین گزینه همان گزینه انتخاب ۷ نفر از خروجی نشست های  طایفه ها میتواند باشد هر چند که جعفربای ها و یلمه ها نشست های خوب و متحدانه ای برگزار کردند ولی البته باز هم تاکید می کنیم که این سیستم و روش باید آخرین گزینه برای ائتلاف ۷ نفره ترکمن ها باشد.

قبل از رفتن به این سمت تاکتیک ها و روش های نوینی وجود دارد که در تحلیل های آینده به آنها ورود خواهیم کرد. آنچه مشخص است تیم ما در بدترین شرایط میتواند با رقیب مبارزه جانانه کند و موفق از زمین بازی بیرون بیاید و نباید نا امید شد. البته برای بردن باید خوب تمرین کرد و در زمین بازی باید زیبا و راز آلودانه باید بازی کرد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا