اخبار

از اسب افتادیم نه از اصل

پایگاه خبری اولکامیز – سلام. از اولین روز ماه مبارک رمضان، ماه بندگی این مطلب را بنویسم ،ننویسم ،یا بسپارم به زمان وزش باد روزگار.

احادیثی هست که میگه هرچه را برای خود می پسندید ، برای دیگران هم همان بپسند.

خلاصه کلام ما مردم داشلی برون از اسب افتادیم نه از اصل .

روزگاری بعد از کشت و سر رسیدن محصول کشت و سر رسیدن محصول کشاورزی  این دیار (حتما بازاریهای قدیم یادشان باشه) انگار محصول خودمان رسیده ، برنامه ریزی میکردیم. چی می خواهیم بخریم .خونه .ماشین.زمین….چون کشاورز این دیار وقتی محصولش به فروش  می رفت و می آمد برای خرید مایحتاج زندگی .

چون بعد مسافت بود و راه ناهموار و نبود راه وجاده می آمدن برای خرید کلی.

و چنین بود باخریدشان ما هم کلی دشت میکردیم و این خرید پر از برکت توی زندگی ما خیلی به چشم می آمد.

دلیل نوشتن این متن بالا ،بنده خدایی ، خیر محترمی هرسال با رسیدن ماه مبارک رمضان برای مستمری بگیران و خانواده بضاعت پایین  هستن ۳لیتری روغن و یک کیسه برنج اهدا می‌شود.

خیر و بردار عزیز ،ما  خدای نکرده از شما طلب نداریم خداوند به جان و مال و کسب و کارتان برکت بده،و همچنین نمیگیم هرچه برای خود میخواهی،برای ما هم بخواه ولی انصاف نیست چیزی که اهدا کردی بدترین کیفیت باشه. به خدا برنجی که فرستادی به اسم هندی سیلا،اصلا قابل خوردن نیست . در بدترین حالت در آخرین حالت از گرسنگی فقط شکم گرسنه پر بشه و روغن نیز با کمال تآسف پلمپ باز.

برادر عزیز و گرامی شما برای این داشته هات خیلی سعی و تلاش کردی و ما خداوند می خواهیم ودعا میکنیم اول جانت به سلامت و بعد به مال و ثروت عنایت کند.

روزگاری این دیار هم دست شان به دهانشان می‌رسید. چرخ فلک روزگار ،دست تقدیر تغییر آب وهوا و در جاهایی انسانی عواملی شد مردم این دیار از نظر مالی تضعیف شدن و خیلی از خانواده ها ،خانوادگی ویا سرپرست خانواده آواره شهرها دور و نزدیک شوند .

کسانی که خیر هستند انسانهای بخشنده هستند. کار هر کسی نیست.

در آخر آروز میکنم هیچ کسی محتاج بنده نباشه .ترکمن‌ها یک ضرب‌المثل دارن،خداینگ بره نی دویملیق ، آدمنیگ بره نی دادیملیق.

ما همیشه از خدا میخواهیم .وخیران را دست خدا می‌دانیم.

نوشته : یکی از اهالی داشلی برون

نام محفوظ

www.ulkamiz.ir

۰


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا