یادداشت

بازی دو سر باخت

‍ پایگاه خبری اولکامیز – یادداشتی از احمد ایگدری:

در دین مبینی که رسول برگزیده اش با صدای بلند و رسا فرمود ؛«انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق »و اینچنین هدف از رسالتش را کامل کردن فضایل اخلاقی برشمرد، چه با خود کرده اید ؟!!

ماراتن انتخابات در حوزه انتخابیه گنبد در حالی به دور دوم کشیده شد که یک طرف آن کسی ایستاده است که با نظارت مستقیم و مستمر بر فعالیت‌ تشکیلات و تیم انتخاباتی خود، در هر دوره از انتخابات آنان را توصیه به رعایت کرامت و شرافت انسانی نموده است و از هر گونه بی اخلاقی انتخاباتی بر حذر میدارد چه آنکه خط قرمز او عزت و آبروی برادر و خواهر مومن اوست، در مانیفست سیاسی چنین چیزی انسان هایی هدف وسیله را توجیه نمیکند،او ثابت کرده است که شاگرد مکتب رادمردان و اخلاق مدارانی است که فی الحال نیز از آنان به نیکویی یاد برده میشود.

اما طرف دیگر بر اساس سیاست ماکیاولی رفتار میکند، سیاستی که همچنان که دست برادری به سوی تو دراز میکند در همان حال در ذهن خود طناب دار تو را می بافد، در عقیده و بینش سیاسی و اجتماعی شان اخلاق جایی ندارد، یک روز مدیر اولکامیز را آماج حملات ناجوانمردانه قرار می دهند. کسی را که عمری در عرصه های فرهنگی رسانه تلاش نموده و به شغل شریف معلمی مشغول بوده به بهانه ی جانبداری از طیار سیبل عقده های روانی خود قرار می‌دهد در حالیکه میدانند انتخاب حق هر انسانی است. اما این پایان داستان نیست .

اگر چه طرفداران طیار گمان داشتند هر چه به ۲۱ اردیبهشت نزدیکتر شوند این گونه حرکات غیر اخلاقی از رقیب بیشتر و بیشتر شود منتهی در فاصله ی دو هفته و اندی مانده به روز انتخابات اختاپوس بی اخلاقی، یکی دیگر از چنگ های ناپاک خود را بر پیکره تشکیلات انتخاباتی طیار انداخت و این بار هزاران برابر اسفناک تر ، آبرو و شرافت انسانهایی شریف را آماج حملات ناجوانمردانه خود قرار داد.

اگر چه بی اخلاقی که در قالب بیانیه یا یادداشت منتسب شده به هسته ی اصلی تشکیلات طیار در صفحات مجازی منتشر شد به صراحت طبق ماده ۶۹۷،۶۰۸،۶۹۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات جرم انگاری شده است، صرفنظر از اقدامات قانونی و قضایی که از طرف وکلای تیم انتخاباتی طیار در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت بلاشک چنین حرکتی افتضاح اخلاقی و سیاسی است.

باید اذعان داشت جامعه رای دهنده به جهت اطلاعاتی که در چند سال اخیر از طریق اینترنت و فضای مجازی به سطح جامعه تزریق میشود مردمان بیست سال گذشته نیستند. لذا جامعه رای دهنده با قیاس رفتارهای انتخاباتی دو رقیب میزان پای بندی هر دو طرف را به آداب و اصول انسانی خواهند سنجید و چنین سنجشی -بلاشک – در تشخیص کاندیدای اصلح تاثیر خواهد داشت.

فی الواقع باید قبول داشت که عرصه انتخابات فقط ارایه و بیان شایستگی های خود برای انجام وظایف نمایندگی نیست بلکه تا حدودی عرصه سنجش میزان پای بندی کاندیداهای انتخابات به اصول و اخلاق سیاسی و انسانی نیز است.

یک گروه که از ابتدای فعالیت انتخابات طرفداران خود را به رعایت هنجارهای اجتماعی ،سیاسی ، فرهنگی و بالاتر از همه به رعایت اخلاق انتخاباتی سفارش میکند و  اردوگاه بالعکس در خیال رسیدن به جایگاه نمایندگی که اکنون خود را در یک قدمی آن می بیند چنان مدهوش قدرت گشته که حتی از ریختن آبروی برادر و خواهر مسلمان خویش لذت می برد، در یک میزان و هم کفو نخواهند بود.

به ضرس قاطع برنده انتخابات در بیست و یک اردیبهشت از درون صندوق انتخابات بیرون خواهد آمد ولی بدانید و آگاه باشید از همین روزهایی که خود و طرفداران منسوب به شما آبرو و حیثیت چند زن و خواهر مسلمان را – به گمان خود- در مسلخ جاه طلبی شما ذبح کردند اخلاق را برای همیشه باخته اید. نیازی به یادآوری این حقیقت نیست که خود زاده یک زن هستید و بلاشک همه انسانها دارای مادران و خواهرانی آزاده و مومنه هستند. اوصیکم بتقوی الله ..

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا