اخبار

سرکنسول قزاقستان: قزاق های ایران سهم بسزایی در پیشرفت و آبادانی این کشور دارند

‍پایگاه خبری اولکامیز – طاهر جانی: یربول احمدوف در جریان برگزاری جشنواره تحت عنوان وحدت و همدلی در سرزمین برادری شهر  بندرترکمن، ضمن ابراز خشنودی از حضور در مراسم با بیان این مطلب که همسایه خوب از برادر نزدیک تر است، گفت: برگزاری جشنواره هایی از این دست می تواند به تقویت وحدت، دوستی، همدلی ملت های ایران، قزاقستان و ترکمنستان کمک شایانی برساند. قرار گرفتن این سه کشور در جاده ابریشم یک فرصت مهم اقتصادی می باشد. از سوی دیگر روابط خوب میان دو کشور ایران و قزاقستان طی قرون گذشته دامنه دار بوده است.

احمدوف، قدمت زیست مسالمت آمیز قزاق ها در کنار سایر اقوام ساکن در استان گلستان را نزدیک به یک قرن دانست و افزود: طی این مدت قزاق های ساکن ایران سهم بسزایی را در پیشرفت و آبادانی این کشور ایفا نموده اند.

سرکنسول کشور قزاقستان در گرگان در این زمینه اظهار داشت: خوشبختانه قزاق های ساکن استان گلستان طی سه دهه گذشته نقش ویژه ای در مراودات اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان قزاقستان و ایران از خود نشان داده اند. لذا امید دارم برگزاری جشنواره ای وحدت و همدلی روی تقویت روابط میان اقوام ساکن در استان گلستان و تمامی استان ها و همچنین دیگر همسایگان ما در سایر کشورها را فراهم نماید.

همچنین الیاس غائب اف سرکنسول ترکمنستان در مشهد، طی بیاناتی چند با تشکر از شهرداری بندرترکمن بابت ارسال پیام دعوت جهت حضور در مراسم جشنواره وحدت و همدلی اقوام، افزایش توسعه روابط بیشتر میان دو کشور ایران و ترکمنستان را گامی مثبت و خواست دو ملت توصیف کرد و عنوان نمود: به عقیده بنده، نخستین جشنواره وحدت و همدلی اقوام در بندرترکمن می‌بایست مدت ها پیش از این برنامه ریزی شده و به اجرا در می آمد. لیکن به شخصه امیدوارم در آینده شاهد برگزاری جشنواره‌های متعدد وحدت و همدلی میان اقوام و مردم کشورهای دوست و برادر باشیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا