اخبار

برگزاری روز دوم هفته نخست کورس اسبدوانی گنبد

پایگاه خبری اولکامیز – روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس عصر جمعه با رقابت ۷۴ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در هفت کورس هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات، ۱۲ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن کلاس ۲ در مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «خان بیگلرگز» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «آل تای محسن» و «بایداق کهری» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم بازهم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون کلاس هفت بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «سای کالر» اول شد و اسب‌های «استارلینک» و «استاتیرا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون کلاس maiden آزاد بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ارتش» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «بورگاس» و «دنسر» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون کلاس چهار بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «آژاکس» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «بولت گلستان» و «ریو بولت» به‌ ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد کلاس پنج بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «فوکوس لیدی» اول شد و اسب‌های «آنابا بری» و «لئو نور» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون کلاس ۲ بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «پسر آق قلا» اول شد و اسب‌های «تاواگون» و «فرانچسکو» به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین دور هفتم به عنوان آخرین دور از روز دوم مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس چهار با شرکت ۶ اسب به مسافت هزار متر برگزار شد که در نهایت اسب «هیچ بیوتی» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «ریو جینو» و «دومان» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

برگزار کنندگان روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس در پایان مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

قرار است روز سوم مسابقات این هفته نیز شنبه ۲۵ فروردین در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا