یادداشت

تبلیغ در لباس تحلیل

پایگاه خبری اولکامیز – عطا محمد فروز:

اخیرا با توجه به نزدیکی انتخابات، موجی از یادداشت های تحلیلی فعالین انتخاباتی و اجتماعی، صفحات مجازی را به خود اختصاص داده است لذا ارائه نکاتی چند در این زمینه به شرح زیر را لازم می بینم :

۱)دوستان یادداشت نویس ما بهتر است مرزی بین تحلیل و سفارشی نویسی قرار دهند و اگر قرار است از کسی هواداری نمایند این عمل را با درنظر داشت حرمت قلم و « ن و مایسطرون » انجام دهند. به هیچ وجه زیبا نیست که تبلیغ خود را به زیور تحلیل بیارایند.

۲)همه این کاندیداها چه ترکمن و چه غیر ترکمن سرمایه های اجتماعی شهر و دیارمان هستند و نان اینجا را خورده اند و از آب اینجا نوشیده اند و در اینجا بالیده اند و در هر سنگر ی که باشند خیرشان شامل مردم شهرشان خواهد شد پس چه بهتر که همکاران گرامی به خاطر احساسات زودگذر با تخریب آنها موجب نابودی سرمایه های اجتماعی خود نشوند.

۳) به هوش و درایت و انتخاب مردم خود احترام بگذاریم و خدای ناکرده ناخواسته در تنور اختلافات قومی ندمیم. این مردم نشان داده اند که به همه اقوام و به همه افراد فرصتی برای خدمت داده اند و من بعد نیز این گونه عمل خواهند کرد. پس چه بهتر که تبلیغ را برای کاندیداها و انتخاب را برای مردم به رسمیت بشناسیم.

۴) در پایان بار دیگر از یادداشت نویسان عزیز درخواست داریم که از موضع شفاف و اکرام با مردم سخن بگویند و از تبلیغ در لباس تحلیل بپرهیزند زیرا که اولا عملی غیر اخلاقی است و دوم اینکه ممکن است چون داستان چوپان دروغگو ، تحلیل های صواب نیز در مواقع لزوم نفوذ حداکثری خود را نیز از دست بدهند.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا