اخبار

سرلشگر باقری: عملیات تمام شد مگر آن که اسراییل ادامه دهد

مرکز اطلاعاتی و پایگاه هوایی هدف بود نه مراکز جمعیتی یا اقتصادی

پایگاه خبری اولکامیز – رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عملیات «وعدۀ صادق» – حملات موشکی و پهپادی به مراکزی در مرز اسراییل با سوریه- را خاتمه یافته اعلام کرد مگر آن که اسراییل بخواهد واکنشی نشان دهد.

  سرلشگر محمد باقری در گفت‌و گویی که ساعت ۱۰ صبح از شبکۀ خبر سیما پخش شد اعلام کرد: در این عملیات مراکز جمعیتی و اقتصادی هدف نبود. دو هدف تعیین شده یک مرکز اطلاعاتی (‌در جبل الشیخ) و یک پایگاه هوایی بود. وی گفت: «سپر دفاعی موشکی و گنبد آهنین قادر به مهار پهپادها و موشک های ارسالی نشدند.»

  رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: «عملیات را نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد و نقش ارتش، هم‌افزایی و دفاع از فضا بود و این دفاع ادامه دارد.»

   سرلشگر باقری گفت: قصد ادامه عملیات را نداریم اما اگر باز هم به خاک ما یا مراکز وابسته به ما در سوریه یا جای دیگر تعرض کنند باز هم عملیاتی اجرا خواهد شد.

    رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کاری که روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ علیه ساختمان کنسول‌گری ایران در دمشق انجام شد عبور از خطوط قرمز ما بود چون مستشاران ما به صورت قانونی و به دعوت رسمی دولت سوریه در آنجا حضور داشتند و به جز حامیان مطلق رژیم صهیونیستی دیگر کشورهای جهان این اقدام را محکوم و تقبیح کردند.

   سرلشگر باقری فاش کرد پیش از عملیات و از طریق سفارت سوییس در تهران به آمریکا اعلام شده بود چنانچه قصد دخالت یا حمایت داشته باشند یا آنها بخواهند کاری انجام دهند پایگاه ها و نفرات آمریکایی در منطقه امنیت نخواهند داشت.

    رییس ستاد کل نیروهای مسلح در عین حال گفت: اطلاع داریم آمریکایی‌ها در عراق و اردن تلاش‌هایی برای خنثی سازی عملیات ما انجام داده بودند ولی به نتیجه نرسید.

   سرلشگر باقری تصریح کرد: توان عملیاتی ما ده‌ها برابر عملیات وعده صادق در بامداد ۲۶ فروردین است اما آنچه انجام شد در حد تنبیه بود و هیچ مرکز جمعیتی یا اقتصادی هدف نبود. / عصر ایران

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا