اخبار

گرد و خاک در یخبندان

نگاهی به مهره سوزی های بی پایان

پایگاه خبری اولکامیز – عطا محمد فروز*: می گویند زمانی شیری با گاوی دوست شد و روزگاری را در کنار هم به رفاقت گذراند لکن در زمستانی سخت یخبندانی عظیمی پیش آمد که غذا یافتن برای هر دو سخت گردید پس شیر عزم بر خوردن گاو گرفت پس از او خواست که بر روی زمین گرد و خاکی راه بیندازد گاو که به منظور شیر پی برده بود گفت من ضعیف شده ام و همه جا نیز سفت و یخ زده است ولی تو اگر تصمیم به خوردن من داری دندان بر گلویم بفشار و گرد و خاک در یخبندان از من نخواه! و چنین شد.

بعد از استقرار جمهوری اسلامی در ایران تمامی اقوام ساکن در گنبد کاووس به نوعی تجربه مدیریت آموزش و پرورش گنبد را داشته اند از ترک و کرد و شاهرودی گرفته تا سیستانی و گالیکشی ، … و همگی این عزیزان پس از مدتی سکانداری  فرهنگ شهرستان یا به سر کارهای قبلی خود باز گشته اند یا ترفیع گرفته به دانشگاه و مدیریت ادارات دیگر مشغول شده اند.

ولی مدیریت ترکمن ها بر این دستگاه عریض و طویل داستانی طولانی دارد و زمانی این امر مهیا شد که پس از اعتراضات معیشتی ۹۶ دولت روحانی تصمیم بر استفاده از شایستگان اقوام در مدیریت ادارات محلی نمود و این گونه بود که با پیگیری قرجه طیار نماینده وقت گنبد کمال نظر نژاد به ریاست آموزش و پرورش گنبد رسید ولی این اتفاق از همان ابتدا با مخالفت محافل خاص رو به رو شد و تخریب ایشان در دستور کار قرار گرفت وبه بهانه هایی تخریب ایشان کلید خورد ولی حکم عزل ایشان به سدی به نام شادمهر برخوردکرد و باقی قضایا.

اینگونه بود که ۶ ماه بعد استان به ریاست فرزند شهدای منا عبدالقادر ظفر رضایت داد و در اوج رضایت معلمان از او در کمتر از ۷ ماه او را نیز بازنشسته کرد و مدیر فعلی را سر کار آورد.

بر اساس آخرین شایعاتی که در فضاهای مجازی وجود دارد گویا سازمان آموزش وپرورش استان گلستان تصمیم بر این دارد که سومین (شاید هم آخرین) مدیر ترکمن آموزش وپرورش گنبد را برکنار نماید بدین خاطر بهانه های بنی اسرائیلی می تراشد و گرد و خاک دریخبندان طلب می کند تا بدین مقصود دست یابد. البته برخی منابع این مسئله را رد می کنند.

به نظر می آید مدیریت استان در خلا به وجود آمده از شکست شادمهر و کم انگیزگی او و قبل از شروع به کار نماینده بعدی گنبد که قطعا ترکمن خواهد بود در صدد برآمده است تا کار را یکسره نموده و با انتصاب نیروی محبوب خود به جامعه این گونه الغا  نماید که اوست که بر آموزش و پرورش تصمیم می گیرد و توصیه های دوستانه و حساسیت های محلی و الزامات قومی برای او پشیزی ارزش ندارد.

لذا با احترام بر حق قانونی ریاست استان در عزل و نصب مرئو سان خود  از نماینده  محترم فعلی و فرماندار محترم شهرستان و کاندیداهای مرحله دوم شهرستان انتظار این است که دراین زمینه وظیفه خود را به انجام برسانند و با شعار( اذان به وقت) از این عزل و نصب نابهنگام در این برهه زمانی جلوگیری به عمل آورند تا این مهم در زمان لازم و با هماهنگی کلیه نیروهای دخیل ودر فضایی مملو از همدلی صورت بگیرد.

*عضو تحریریه سایت اولکامیز

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ۱- کاش از نمایندگان خود تصویب قوانین خوب و نظارت خوب بر قوانین مصوب که وظیفه آنان است را طلب کنیم!
    ۲- کاش بدانیم انتخاب رئیس آموزش و پرورش شهرستان ها از اختیارات مدیرکل آموزش و پرورش استان است.
    ۳- کاش بجای نگاه قومیتی، نگاه شایسته سالارانه داشته باشیم.
    از انتخاب شایستگان بدون توجه به قومیت حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا