اخبار

گفتگو با سرپرست گروه هنری آوای صحرای گلستان

پایگاه خبری اولکامیز- عبدالرضا نظری ، خبرنگار: گروه هنری آوای صحرای گلستان به سرپرستی بهروز سفلی سال ها است که در قالب گروه تیمی مختلف در مناسبت ها و جشن های مختلف هنر نمایی می کنند در این راستا با بهروز سفلی سرپرست این گروه هنری خوش ذوق با انرژی در حاشیه یک مراسمی در شهرستان علی آباد کتول گفتگویی انجام دادم تا مخاطبین عزیزمان با این گروه هنری بیشتر آشنا شوند. آنچه که می خوانید خلاصه ای از گفتگوی ما با بهروز سفلی سرپرست گروه هنری آوای صحرای گلستان است.

بهروز سفلی متولد ۱۳۵۰است و یکی از زحمت کشان ترکمن صحرا در عرصه کارهای هنری می‌باشد به گفته وی با توجه به اینکه علاقه زیادی به کارهای هنری از دوران کودکی داشته به طوری که فعالیت هنری خود را از سن ۱۰ سالگی آغاز نموده است.

وی با تشکیل این گروه از دهه ۶۰فعالیت های هنری خود را با جدیت دنبال می‌کند . او هدف از تشکیل این گروه هنری را حفظ و نگهداری فرهنگ و احیای آیین های بومی و اصیل ترکمنی عنوان کرد.

سرپرست گروه آوای صحرای گلستان در ادامه گفتگو افزود: این گروه متشکل از سه گروه نوجوانان و جوانان و بزرگسالان علاقمند به کارهای هنری تشکیل شده است که با هنرمندی هنرهای خود که برگرفته از آیین ها و آداب رسوم فرهنگ ترکمن ها مانند آیین رقص خنجر /حرکات موزون و یکنواخت بصورت جمعی گروهی و غیره را انجام و برای علاقمندان به فرهنگ و آداب رسوم اجرا های خود را به نمایش میگذارند.

وی ادامه داد: این گروه هنری از زمان تشکیل در مناسبت های متعدد از جشن عروسی ها تا جشنواره های استانی و کشوری و ملی بین المللی شرکت نموده و هنر های خود را بصورت گروهی اجرا و به
نمایش گذاشته است.

در ادامه گفتگو از بهروز سفلی سرپرست گروه از سوابق اجرا و موفقیت های این گروه را برای مان گفت: در طول این مدت زمان با تشکیل این گروه در جشنواره های مختلفی شرکت نمودیم و تقریبا ۳۵بار رتبه اول جشنواره‌های مختلف را کسب کردیم که یکی از آنها شرکت در جشنواره ملی در سال۱۳۹۷با موضوع ورزش در خدمت صلح‌ و توسعه بود که این گروه موفق به دریافت لوح افتخار از سازمان یونیسکو شد.

سقلی افزود این گروه هنری با نام آوای صحرای گلستان مشهور درحال حاضر ۲۵نفر عضو دارد که از سنین مختلف علاقمند به کارهای هنری تشکیل و فعالیت میکند.

وی افزود تمام فعالیت های گروه بصورت رایگان برای علاقمندان آموزش داده می‌شود.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا