اخبار

۳۴ هکتار زمین اجرای نهضت ملی مسکن در شرق گلستان تامین شد

پایگاه خبری اولکامیز – رییس اداره راه و شهرسازی چهار شهرستان «مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه» در شرق گلستان گفت: حدود ۳۴ هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت در این شهرستان‌ها تامین شد.

محمد سراوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساخت ۵۶ واحد در ۱۴ قطعه ویژه طرح نهضت ملی مسکن در عرصه ۴.۹ هکتاری و ۱۷ قطعه ۳۰۰ متری معادل پنج هزار و ۱۰۰ متر مربع برای ۳۴ خانواده در طرح جوانی جمعیت متعلق به سازمان ملی مسکن در شهر کلاله در حال انجام است و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد در بانک مسکن تامین و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه آزاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به آمار بالای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در کلاله با همکاری بنیاد مستضعفان برای الحاق عرصه ۵۵ هکتاری به شهر توافق شد و در نهایت ۴۰ درصد خالص آن معادل ۱۶ هکتار سهم راه و شهرسازی شد که طبق نقشه تفکیکی مصوب ۹.۲ هکتار آن با کاربری مسکونی به ۳۰۱ قطعه مسکونی تقسیم شده است.

سراوانی با اشاره به تایید نهایی هزار و ۸۵۰ متقاضی طرح نهضت مسکن و تایید ۵۵۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در کلاله، ادامه داد: تا پایان هفته نشست تخصصی برای تعیین سهم متقاضیان این ۲ طرح در ۳۰۱ قطعه مشخص و نتیجه آن برای تصویب نهایی به شورای مسکن استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای گالیکش و مراوه‌تپه به دلیل داشتن جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر متولی ساخت بنیاد مسکن است، گفت: در گالیکش عرصه ۱.۸ هکتاری متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی برای ساخت ۱۲۰ واحد در مرحله صدور پیش پروانه ساختمانی قرار دارد و مطالعات آماده سازی عرصه ۲.۸ هکتاری دیگر برای ساخت فاز ۲ نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت هم توسط راه و شهرسازی در حال انجام است.

رییس اداره راه و شهرسازی چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه افزود: در مراوه‌تپه هم با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته سند شش دانگ حدود ۱۱۰ هکتار عرصه ملی داخل محدوده و حریم شهری به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر و اخذ شد اما بخش عمده ای از این ‌عرصه‌ها به دلیل شرایط توپوگرافی و جنس خاک قابلیت ساخت نداشته و یا پرهزینه است که در نهایت ۶.۱ هکتار از این عرصه‌ها با توجه به موقعیت مناسب به بنیاد مسکن برای ساخت واگذار شد.

سراوانی ادامه داد: در این عرصه‌ برای ساخت ۹۹ واحد ویلایی پروانه ساختمانی گرفته شد و در مرحله انعقاد قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن قرار دارد و علاوه بر آن ۶ قطعه زمین ۲۵۰ متری در مسکن مهر مراوه‌تپه با مساحت مجموع هزار و ۵۰۰ متر به شکل گروه ساخت مشتمل بر ۱۲ واحد در حال ساخت است.

وی گفت: همچنین در شهر مینودشت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زمین در قالب هشت قطعه در مجموع ۴۸ واحد در مرحله اسکلت و نازک کاری است و یک عرصه ۱.۶ هکتاری مازاد دستگاه‌های دولتی شناسایی و به نام سازمان ملی مسکن سند خورد و با انعقاد قرارداد با پیمانکار در مرحله اجرای فونداسیون قرار دارد که این پروژه مشتمل بر ۱۷۶ واحد است.

چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجموع ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا