یادداشت

خلقت انسان و روشنفکران جامعه

پایگاه خبری اولکامیز – آنه محمد مارامایی، فرهنگی بازنشسته: مطلبم را با طرح سؤالی آغاز می کنم.خداوند انسان را به چه دلیلی در دنیای فانی خلق کرده است؟ جواب دادن به سؤال فوق شاید کمی سخت باشد.امابرای انسان مسلمان با توجه به آموزه های دینی که ازمنابع مختلف شنیده است چندان مشکلی نیست .

چون مسلمان می داند که دنیا وآفرینش انسان با هدف خاصی ازطرف خداوند بوده است. بلانسبت انسان همچون حیوانات برای خوردن .نوشیدن. تفریح..خوش گذرانی و… خلق نشده است .

باید یک مسلمان ومعتقد به عاقبت هرعمل وگفتار خویش فکر کند وآنرا با احکام اسلامی تطبیق دهد که آیا این عملم، گفتارم باعث رضایت خداوند می شود؟

اگرحس کرد که کار وعمل وگفتارش ضد خواسته های خداوندبوده است باید سریع استغفار کند و بجایش کارنیک وخیر انجام دهد.چون بنابه فرمایش باریتعالی کارنیک وخیر کارهای بد را شستشو میدهد. و این فرصت بسیار خوبی است که خداوند به ما انسان های مسلمان داده است اما متاسفانه بعضی از تحصیل کرده های ما به اصطلاح روشنفکر جامعه ایمان واعتقادی به خداوند.نماز.روزه.آخرت و… ندارند .حتی بجای توبه ازکردار ورفتارشان به دیگر مسلمانان هم طعنه می زنند وآنها را افراد عام. بیسواد.عقب مانده و… می دانند.

سؤال : شما که به آفریدگارجهان معتقد نیستید چرا به اعتقادات دیگران کنایه وطعنه و… می زنید؟ دراینجا دوتا نمونه بیان میکنم:

مورد اول:  روزی نزد پزشک متخصص شهرمان رفتم و از او در رابطه با چشم بد یا چشم زدن سؤال کردم . بجای پاسخ  به باور من خندید .

گفتم آقای دکترحرف هایم بر اساس آیه قرآن است که خداوند در سوره مبارکه قلم میفرماید (هرآئینه نزدیک اند کافران که بلغزانند ترا به چشم های تیز خود)

پزشک گفت حاج آقا همه اینها از چرندیات است وآدم های بیسواد وعام اینها را باور دارند نه ادم های با سواد و آگاه.

مورد دوم یک نفری که خود را روشنفکر جامعه می داند.با افتخار به من گفت که زمان درگذشت پدرم به او گفتم پدرجان من بعد از فوت شما نه دعا می کنم .نه صدقه می دهم و… .بعد گفت من اعتقادی به نماز ندارم اما روزه راقبول دارم.چون میگه روزه به نفع بدن انسان است..بعد گفت من (نعوذبالله) شک دارم که قرآن کلام الله باشد. قرآن همه اش حرف وکلام انسان یعنی پیامبر(ص) است چون  صحبت به اینجا رسید از صحبت کردن وهمکلام شدن با او با گفتن چندین مرتبه استغرالله پرهیز کردم.

خوب این دو نمونه ایی از افکار بعضی از تحصیل کرده ها و روشنفکران جامعه ماست. من متعجبم در بلاد کفر با اینهمه تبلیغات بر علیه دین مبین اسلام خیلی ها به اسلام گرایش دارند. اما درسرزمین های اسلامی که پیامبر(ص) وخلفای راشدین .اصحاب  وتابعین رسول الله (رض) برای  تبلیغ دین اسلام .مسلمان نمودن مردم مظلوم آن مناطق مشقات ها ،جان ها.مال ها و… داده اند.تحصیل کردها وروشنفکران سرزمین های اسلامی دم ازکفر.توهین به مسلمانان دیگر می زنند که واقعا این نمک نشناسی است به زحمات آن بزرگواران.

بهرحال آرزو می کنم که این بنده های خدا که خداوند به آنها عقل .هوش واستعداد داده وبه این  درجات رسیده اند هدایت شوند وبه دین اسلام و مسلمانان خدمت نمایند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا