تورکمن صحرا

سخنان جنجالی امان محمد خوجملی در دیدار با امام جمعه گرگان

پایگاه خبری اولکامیز – سخنان امان محمد خوجملی در دیدار با آیت الله نورمفیدی با واکنش های منفی بسیاری در فضای مجازی همراه شد سخنان جنجالی این فعال رسانه ای ترکمن را به نقل از کانال تلگرامی اش منتشر می کنیم با ذکر این نکته که به دلایل متعدد با ازدواج برون قومی موافق نیستیم و آن را تایید نمی کنیم. حال سخنان پرحاشیه خوجملی را در ذیل می خوانید:

در لابلای صحبتهای روزنامه نگاران فرصتی پیش آمد از این فرصت استفاده کرده به ایشان گفتم : چند وقت پیش در مورد ازدواجهای میان قومی صحبتهایی داشتید بعد از انگ و طعن دیگران ترسیدید آن را تکذیب کردید؟

اگر شما این حرف را زدید حرف بسیار درستی است.

گفتم: ببینید در میان قومیتها و میان ترکمن و فارس و میان شیعه و سنی یک نوع نفرت وجود دارد. این نفرتها قابل انکار نیست. در این خصوص کار فرهنگی که صورت نمی گیرد. حکومت هم کاری نمی کند. تنها راه همین ازدواجهای میان قومی در حد سه تا چهار  پنج درصد است. ۹۵ درصد ازدواجها هم درون قومی باشد هویت هیچ قومی از بین نمی رود.

همین ازدواجهای میان قومی نفرتها را تلطیف و قلبها را به یکدیگر نزدیک می کند. اینکه گفته می شود شیعه و سنی و ترکمن و فارس با هم برادر هستند یک حرف بی اساس و ندیدن واقعیتها است در واقعیت امر اصلا چنین چیزی وجود ندارد.. یک روزنامه نگار یا یک روشن فکر نباید از انگ مردم بترسد آنچه را در زیر پوست جامعه می گذرد و حقیقت دارد را به عرصه بیاورد و به مسئولان نشان دهد. وگرنه ایرانیها در شرایط بحرانی و فروپاشی و هرج و مرج استعداد آنرا دارند سر یکدیگر را ببرند. من خودم چند سال پیش در این خصوص یک یادداشت نوشته و منتشر کرده بودم حتی یک نفر از من حمایت نکرد.

آقای نورمفیدی با تایید سخنان من گفت: « حرفهای شما درست است و شما روزنامه نگاران می توانید از این حرفها را بزنید ولی من نمی توانم وارد این قضایا بشوم. من هنوز حرف نزده هزار جور حرف برای من در می آورند. شما شرایط و موقعیت من را درک کنید من باید ملاحظه خیلی چیزها را داشته باشم به من از همه طرف مراجعه می شود باید تعادل را حفظ کنم».

www.ulkamiz.ir

 

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا