یادداشت

پول و پارتی

 پایگاه خبری اولکامیز – خوجه نظر کلته: گاهی اوقات به دور از هر گونه  هیاهو در افکارخود غوطه ور می‌شویم که چرا پول و پارتی بازی جای هر گونه انسانیت و عدل و داد را گرفته است؟
آیا این رفتار و روش ادامه خواهد داشت ؟ آیا برای رفع و جلوگیری  آن چاره ای نیست؟
نمی‌دانم  وقتی هر روز اذان از تمام مساجد شنیده می‌شود و در حوزه های علمیه هر روز و در نمازهای جمعه هر هفته و رادیو تلویزیون بیست و چهار ساعته برای جلوگیری از فساد و رواج درستی و صداقت و ادب و انسانیت بیان می‌شود آیا پول و پارتی بازی جایی باید در چنین جامعه ای یا جامعه مان خواهد داشت؟
آیا احتکار، دزدی ، جنایت، از زمین برچیده می‌شود؟ ولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است وقتی عزیزان اعلام می‌کنند خلاف و خلافکار و رشوه گیرندگان و عاملان فساد و….را افشا کنند وقتی  به فرمایشات لبیک‌ می گویند و آن زمان بنا به وظیفه قانونی و شرعی اینگونه افراد را که حداقل در راس امور یک اداره در شهرستان قرار دارند گزارش می‌نمایند آنان به جای محکوم کردن فرد متخلف ، فرد گزارش دهنده را به جرم افترا و….محکوم می‌کنند..
کاش حداقل نیایید و بگویید در جامعه ما مفسد و گناهکار جایی ندارد. بیایید بگویید هر چه دوست دارید انجام دهید، رشوه بدهید ، رشوه بگیرید، فساد بکنید و….. ولی دل همدیگر  را بدست آورید و دل همدیگر را نشکنید.
به مثال قرض کنید و همان اول بگویید قرض می گیرم ولی پول قرض گرفته ام را پس نمی‌دهم.  دست در جیب هم  بکنیم و هر چه را که دوست داریم برداریم ولی حق اعتراض نداشته باشیم . ارث پدری را بالا بکشیم  ولی تو حق نداری زبان بگشایی. از دیوار خانه ات‌ می رویم بالا شما حق اعتراض نداری .
آری اعلام کنند.بزنید بکوبید. غارت کنید. بکشید .زخمی کنید خلاصه هر کاری دوست دارید بکنید ولی توافقی . با اسلحه گرم و سرد وارد محیط خانواده شخص بشوید ولی میان خود حل و فصل کنید. انسانهای شریف و صادق را بدنام کنید و بدکاران وگناهکاران را تشویق کنید.
این که امروز می نویسم آن چیزی است که به عینه دیدم. من مینویسم چون دوست ندارم از کسی گلایه کنم و از کسی اعتراض کنم ولی به عنوان فردی که در سرزمین اسلامی و به نام یک مسلمان  زندگی میکنم اینگونه روش ها را در آن جالب  نمی بینم و نمی خواهم ببینم.
شاید از افکار خود بیرون آمدم جامعه مان بخصوص آن تعداد از  اداره جات ما عاری از هرگونه فساد باشد . وقتی عزیزان ما با جان و دل برای مردم خود جانفشانی می‌کنند ما با حمایت بی دریغ خود از آنان  قدردانی کنیم .
وقتی عزیزان در تلاش کاهش قیمت های سربه فلک کشیده هستند آنان را یاری دهیم . وقتی عزیزان در سفرهای استانی در تلاش رفع مشکلات هستند با آنان یکصدا شویم .
در آخر از آن عزیزان استدعا داریم در قلع و قمع کردن پارتی بازی ها  و حمایت  نکردن از پولداران گناهکار و رشوه گیران از خدا بی خبر کوشا باشند تا حق مظلومی بخاطر نداشتن پول و پارتی توسط افراد گناه کار پولدار و پارتی دار ضایع نشود .
 همیشه فداکاری و از جان گذشتگی شهدای ارجمندمان را بیادبیاوریم و خاطرات  ایثارگران وازادگان عزیزمان را  جلو چشمانمان بیاوریم که انان چه رشادتها کردند.
یادآور عزیزانی باشیم که بخاطر انسان وانسانیت به دست این نااهلان کوردل ترور شده و به شهادت رسیدند.
از افکارخود بیرون اومدم .دارم قدم میزنم .ولی باز صحبت از پول وپارتی وضایع شدن حق مظلوم را می‌شنوم. خدا عاقبت ما را بخیر کند.                آمین یا رب العالمین
www.ulkamiz.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا