اخبار

فراخوان مقاله

پایگاه خبری اولکامیز – امسال صد سال از تحولی پر رنج و پیروزمند در تاریخ بنیان گذاری کشور دوست و همسایه، جمهوری ترکمنستان می گذرد. با تشکیل سیستم جمهوری سوسیالیستی شوروی در ترکمنستان در تاریخ ۲۷ اکتبر ۱۹۲۴، این کشور در پیکار با عظیم ترین دشواریهای اجتماعی و اقتصادی خود به موفقیتهای بزرگ تاریخی در عرصه های  اجتماعی، اقتصادی، علم و صنعت دست یافت و در نتیجه آن این کشور به کشوری صنعتی – کشاورزی و به همراه آن با ایجاد انقلاب فرهنگی اساسا یک جامعه ی مترقی در این جمهوری ایجاد شد. 

پیروزی انقلاب اکتبر عاملی تعیین کننده و سنگ بنای تحولِ اجتماعیِ نوین، فروپاشی پایه ها و مناسبات فئودالی و فروریختن شیوه کهنه تولیدی در جمهوری های شوروی آسیای میانه از جمله ترکمنستان شد. ترکمنها و جمهوری ترکمنستان به سهم خود نقش شایسته ای را در مبارزه با فاشیسم ایفا کردند و بیش از ۱۸۰ هزار نفر یعنی تقریبا ۱۰ درصد جمعیت ترکمنستان در راه پیکار با فاشیسم به جبهه رفتند.

از این رو برای گرامی داشت صدمین سالگرد جمهوری ترکمنستان و پیکار ترکمنها در این جمهوری برای ایجاد عدالت و جامعه ای بهتر و مبارزه با طاعون فاشیسم، از نویسندگان فصلنامه ی دانش صحرا و دوستداران آن می خواهیم در حد امکان خویش با ارسال مقالات و نوشته های خود ما را در این امر یاری رسانند.  لطفآ مقالات خود را درزمینه های تاریخ ، ادبیات ، هنر ، اقتصاد ، جامعه ،  موسیقی ،  زبان  و فرهنگ اجتماعیِ این دوره را حداکثر تا تاریخ  ۱۰/۳/۱۴۰۳ به نشریه ارسال نمایید.

عزیز مامی زاده سردبیر فصلنامه دانش صحرا

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا