یادداشت

یادداشت مدیر اولکامیز به مناسبت سال نو

پایگاه خبری اولکامیز – لطیف ایزدی*: سالی گذشت و سال دگر آمد. زمستان به سر رسید و بهار آغاز شد.

مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن، در وصف نوروز می گوید: « گلدی نوروز عالمه رنگ قیلار جهان پیدا  »

نوروز آمد و جهان رنگ دگر یافت. آری طبیعت تازه و سرسبز شد ما چرا نو و با طراوت نشویم؟

سال ۱۴۰۱ با تمام فراز و نشیبش، با همه خوشی ها و ناخوشی هایش گذشت. سالی که ناآرامی ها و اعتراضات شهرهای ایران را درنوردید. سالی که مرگ مهسا امینی آن را تحت الشعاع قرار داد. سالی که گرانی و تورم بیداد کرد. سالی که دلار به بالاترین حد خود رسید. سالی که فقر و فساد بیشتر شد. سالی که تعداد بیشتری از فعالین و روزنامه نگاران زندانی شدند. هر چند برخی با عفو رهبری آزاد شدند ولی هنوز تعدادی در حبس هستند. سالی که  برای مردم ایران تلخ و سخت بود ولی هر چه بود گذشت و دیگر به تاریخ پیوست.

اما سال نو آغاز شد. سالی که با هزاران امید و آرزو به استقبال آن می رویم . سالی که مقام رهبری آن را  به درستی « سال مهار تورم و رشد تولید » نامیده است. سالی که دولتمردان باتوجه به منویات رهبری باید تصمیماتی اتخاذ کنند تا مردم ایران روی خوش ببینند و اتفاقات خوب و مثبت در کشور رخ دهد و گشایش ها آغاز شود. آیا در سال نو خبرهای خوب و مثبت بیشتر می شود؟

در آخرین ماه سال توافق ایران و عربستان خبری خوب بود اینگونه رخدادها باید بیشتر شود. اما اختلال در پرداخت حقوق معلمان خبری بد بود. این خبرها باید کمتر شود.

ترکمن ها با فرا رسیدن سال نو می گویند: « تازه ییل دوشوملی ییل بولسون » من هم آرزو می کنم سال ۱۴۰۲ همدیگر را بیشتر از گذشته درک کنیم به ویژه صاحبان قدرت، حال ناخوش مردم را بیشتر درک کنند و برای ایجاد حال خوش در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند. آرزو می کنیم که سال نو نوید زندگی بهتر برای مردم ایران باشد.

امید داریم در سال نو با همت و تدبیر حاکمیت و مشارکت آگاهانه ملت، رویدادها و اتفاقات شیرین بیشتری رقم بخورد و از اخبار و حوادث تلخ کاسته شود.

در پایان فرا رسیدن عید باستانی نوروز و سال نو را بر همه یاران و همراهان سایت و کانال اوکامیز و هموطنان و ایرانیان جهان تبریک و شادباش عرض میکنم.

*مدیر سایت و کانال اولکامیز

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا