یادداشت

از آنچه هایی که میگذرد…

پایگاه خبری اولکامیز-  گفتاری از یوسف ایگدری :                         چندی پیش یکی از صاحب نظران عرصه انتخابات و عضوی از مجمع یاشولیگری سابق در تحلیلی دو بخشی به واکاوی ترازی از انتخابات شورای گنبد در کانال اولکامیز پرداخته و ضمن دو بخشی  کردن شورای پیشنهادی به ترکمن و غیر ترکمن و به تعبیر خود اردوگاه خودی و رقیب ، به چند پاره کردن اردوگاه خودی در زیر لوا و منتسب کردن کاندیداهای شورا به نام هایی چون هاشمی ، طیار، شادمهر و بردی پور باعنوان مرد خستگی ناپذیر انتخابات مجلس پرداخته و سطحی از اغشتگی و یا آلودگی شورای شهر را به اغراض و مقاصد سیاسی و یا بهتر به ابزار سیاسی در دست کاندیداهای فردا روز  مجلس نام برده  است .

ثبت نام مسئولین ستادی کاندیداهای ناکام دوره های سابق و اسبق و سیاست زده کردن و حیاط خلوت نمودن این نهاد مدنی با نشست های شبانه با ایادی این مجامع و بده بستانهای پس از انتخاب به شرط تکیه زدن بر کرسی های شورا  و صف ارایی این مهره های کلیدی و دست چندم به عنوان کاندیدا های پوششی حاکی از برنامه ریزی و سوق دادن افکار و هدایت ارا  این شائبه را نیز تقویت نموده است.

ضمن احترام به نظر و جریان همسو با ایشان که مجمع خود را پاشنه آشیل منتخبان مجلس و شورا دانسته , مجمعی که  هر روز با عناوینی پر طمطراق اما بدون اساسنامه و داشتن فاکتورهای اولیه مجمع و سازمان در ایام انتخابات ظاهر و سعی در رسوخ در بطن و متن جامعه رای دهندگان دارند و نگاه فرو بینانه ای که به جمع کاندیداهای حاضر در این احوالات دارند و سعی در فراخواندن کاندیداها و درخواست برنامه و لابی گری های پشت پرده دارند.

تقسیم بندی ها و مرز بندی هایی که این مجامع برای احراز صلاحیت کاندیداها با توجه به اینکه خود ایشان منتخب و منتصب هیچ گروهی از مردم منطقه نیستند, گروه خود خوانده ای را به ذهن متبادر می کند که بدون داشتن هیچ نوعی از مشروعیت بدنبال مقبولیت اجتماعی هستند , مقبولیتی که شاید در دوره های پیشین انتخابات شورا و مجلس کارگر افتاد ، لیکن در انتخابات مجلس دوره قبل رنگ باخته و ضمن چند پاره شدن این مجمع کاندیدای انتخابی ایشان ارایی بیش از هفت هزار رای در سبد خود نداشت.

انتظار می رود که هر یک از کاندیداهای محترم ضمن تبری جستن از اهداف از پیش تعیین شده این گروه های قارچ گونه با پاردایم های قومیتی در ازای تکیه زدن بر کرسی های شورای هفت نفره شهر در دام این گروه ها نیفتاده و داشته های خود را در ارزوهای کشکول گونه این افراد قرار ندهند.

لذا بر هر شهروند رای دهنده ای دقت و صیانت از ارای خود در گزینش افرادی کار امد به دور از هر گونه ی الودگی سیاسی شرط بوده , شورا را به عنوان نهادی مدنی و امانت به دست متخصصان امور شهری که هیچ گونه چشم داشت سیاسی و اقتصادی ندارند, بسپارند . همان هایی که هیچ موقع حاضر نیستند پیاده نظام افراد خاصی باشند. بلکه سرداران خدمات صادقانه اند از هر قوم و هر جنسی باشد.

پانوشت اولکامیز – انتشار این یادداشت به منزله تایید آن نیست بلکه در راستای تضارب آرا و انعکاس افکار و اندیشه های مختلف  در موضوع انتخابات می باشد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. جان کلام این جمله “لذا بر هر شهروند رای دهنده ای دقت و صیانت از رای خود” با هر نیت و هدفی است. می شود دیگران را نصیحت کرد که اخلاقیات را رعایت نمایند اما انتظار … مردمی که با هر موجی به این طرف یا آن طرف حیران هستند لازم است عواقب آن را نیز بپذیرند.ممکن است حیرانی بنده به علت کم آگاهی باشد اما معتقدم که خداوند تنها چیزی که به من کم نداده است، عقل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا