ورزشی

آقای نماینده ؛ آکادمی فوتبال به چه قیمتی؟

پایگاه خبری اولکامیز- منصور آق : استادیوم تختی گنبدکاووس با بیش از ۵۰ سال قدمت، محل رشد و نمو ورزشکاران، قهرمانان و استقرار هیئت های ورزشی از جمله فوتبال، دوومیدانی، دوومیدانی معلولین و جانبازان، تنیس، تنیس روی میز، تیروکمان و دوچرخه سواری بوده است.

استادیوم پیر و به قول فرماندار، امجدیه گنبدکاووس، جزیی جدایی ناپذیر از تاریخ ورزش این شهر محسوب می شود که علاوه بر قهرمانان رشته های مختلف ورزشی، تا پیش از همه گیری کرونا، پیست خاک آجر آن مورد استفاده هزاران نفر از شهروندان برای پیاده روی و ورزش سلامتی بود.

این استادیوم طی فرایندی از سوی اداره کل ورزش گلستان با استناد به ماده ۲۷ مبنی بر “واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره برداری به بخش خصوصی”، جهت ایجاد آکادمی فوتبال به مدت ۱۵ سال واگذار و عملیات اجرایی آن از روز یکشنبه ۱۶/۳/۱۴۰۰ آغاز شد.

شادمهر نماینده گنبد به عنوان یکی از موافقان واگذاری این استادیوم بوده و در مراسم نماز عید فطر امسال با افتخار ایجاد آکادمی بین المللی فوتبال را جزو اقدامات مثبت خود برشمرد.

به عنوان یک شهروند، ورزشکار قدیمی، خبرنگار و رئیس هیئت دوومیدانی گنبدکاووس مطالبی را جهت اطلاع نماینده مجلس، مدیر ورزش گنبد و مدیرکل ورزش گلستان به عرض می رسانم.

۱- استادیوم تختی گنبد تا قبل از اسفند ۹۸ و تعطیلی بخاطر کرونا، پرجنب و  جوش ترین، زنده ترین و فعال ترین مکان ورزشی شهر بود که علاوه بر ورزشکاران رشته های قهرمانی، روزانه صدها نفر از همشهریان عزیز هم برای پیاده روی از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب از آن استفاده می کردند.(عدم اطلاع نماینده گنبد از این موضوع طبیعی است چون ایشان اهل ورزش نیستند)

۲- آقای شادمهر؛ استادیوم تختی یک مجموعه ورزشی و ورزشگاهی چندمنظوره است نه زمین اختصاصی فوتبال که امروز به بهانه تأسیس آکادمی فوتبال، رشته های دیگر را با وجود داشتن قهرمانان ملی مجبور به ترک استادیوم می کنید که موجب رکود و تضعیف شدید آنها خواهد شد. شما برای موافقت با واگذاری استادیوم تختی با کدام یک از مسئولین هیئت های فعال در این استادیوم مشورت کردید و یا عوارض احتمالی این تصمیم و مشکلات آتی آنان را جویا شدید؟

۳- با وجود ۲۵ مدرسه فوتبال و ۵ مدرسه فوتسال و حدود ۵۰۰۰ عضو که توسط مربیان بومی و فوتبالیست های برتر گنبد اداره می شوند؛ چه ضرورتی به تأسیس آکادمی فوتبال آن هم به قیمت رکود حتمی و تعطیلی احتمالی چند هیئت ورزشی و مدارس فوتبال احساس کردید؟

۴- ظاهراً برنامه سرمایه گذار استادیوم تختی، تبدیل چمن طبیعی زمین فوتبال به چمن مصنوعی و ایجاد ۲ زمین چمن مصنوعی کوچک در جنب زمین اصلی است که یکی دقیقاً در محل تمرین هیئت تیروکمان است.

آقای نماینده مجلس آیا می دانید که؛

الف) زمین فوتبال تختی تنها زمین چمن طبیعی گنبد برای تمرین پرتابگران دیسک، نیزه، وزنه و چکش است که در صورت مصنوعی شدن آن، این رشته ها پس از ده ها سال تمرین و مسابقه در این استادیوم و داشتن قهرمانان ملی در رده های سنی مختلف، باید تعطیل شوند!

ب) با واگذاری محل تمرین هیئت تیروکمان، قهرمانان این رشته هم باید خانه نشین شوند!

۵- آقای مدیر ورزش گنبد؛ در جلسه ای که در تاریخ ۴/۲/۱۴۰۰ به اتفاق آقای قره باش سرمربی دوومیدانی خدمت شما رسیدیم، ضمن اظهار بی اطلاعی از نحوه و شرایط واگذاری یکی از بزرگ ترین ورزشگاه های حوزه فعالیت تان به بخش خصوصی، در پاسخ به سئوال بنده که چرا آکادمی در زمین چمن مصنوعی آماده استادیوم آزادی ایجاد نمی شود که هم فضای کافی برای ایجاد ده ها زمین چمن کوچک تر داشته و معارضی هم ندارد؛ پاسخ دادید، استادیوم آزادی جزو طرح های ملی است و امکان واگذاری آن در قالب ماده ۲۷ وجود ندارد. در خوش بینانه ترین حالت در این مورد نیز اطلاعات شما صحیح نبوده است.

زیرا طبق تبصره ۷ ماده ۲ دستورالعمل موضوع ماده ۲۷ ، “واگذاری پروژه های ملی و استانی ویژه بر عهده دستگاه های مرکزی و واگذاری پروژه های استانی بر عهده دستگاه های اجرایی استانی می باشد.” به عبارت دیگر برخلاف گفته شما واگذاری طرح های ملی هم منع قانونی ندارد!

۵- آقای شادمهر؛ برای تکمیل یکی از افتخارات شما و تأسیس آکادمی فوتبال صادق درودگر، به هیئت های دوومیدانی، تیروکمان و تنیس روی میز دستور داده شد بعد از ۴۰ سال استادیوم تختی را ترک و به استادیوم آزادی نقل مکان کنند در حالی که استادیوم آزادی هم بر اساس ماده ۸۸ هر ساله به مزایده گذاشته می شود و در اختیار بخش خصوصی است و امکان استفاده هر روزه دوندگان از پیست آن وجود ندارد. در ثانی استادیوم آزادی فاقد زیرساخت های موردنیاز برای دوومیدانی و تیروکمان و تنیس روی میز است؛ و مهم تر از همه به علت پوشش چمن مصنوعی، به هیچ وجه قابل استفاده برای رشته های پرتابی نیست!

۶- آقای مدیرکل استان و مدیر ورزش گنبد؛ تأمین زیرساخت ها جزو وظایف حاکمیتی است و اداره ورزش موظف است زیرساخت ها را برای استفاده هیئت های ورزشی آماده و در اختیار آنها بگذارد؛ این امور به هیچ وجه جزو وظایف ذاتی هیئت ها نیست. در همین راستا اداره ورزش گنبد حداقل باید زیرساخت های استادیوم آزادی را تکمیل و آنگاه هیئت ها را به آنجا منتقل کند نه این که بگویند بروید خودتان زمین تمرین تیروکمان و زمین پرتاب آماده کنید و نواقص دورخیز و چاله پرش را خودتان برطرف کنید!

۷- به عنوان آخرین اقدام، در یک حرکت غیراخلاقی و غیر ورزشی از سوی نماینده بخش خصوصی، پیست خاک آجر استادیوم تختی با ریختن چندین کامیون خاک مسدود شد تا دوندگان مجبور به ترک استادیوم شوند!

خلاصه کلام این که جذب سرمایه گذار برای هر شهری لازم و ضروری است ولی با رعایت همه جوانب و کارشناسی فنی و دقیق؛ نه این که با جذب سرمایه گذار و ایجاد آکادمی فوتبال، موجب از بین رفتن رشته های دوومیدانی، تیروکمان و تنیس روی میز و … شوید که اتفاقاً در بعد ملی و بین المللی قهرمان پرورتر و مدال آورتر از رشته فوتبال هستند.

در پایان در اعتراض به این واگذاری و اقدامات غیرورزشی و بی نتیجه بودن پیگیری ها، استعفای خودم را از ریاست هیئت دوومیدانی گنبدکاووس پس از ۱۶ سال تلاش خالصانه و بی مزد و منت اعلام می کنم.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم

تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال!

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا