مطالب ویژه

چرا متقاعد شدم رأی بدهم؟ / ۱ و ۲

پایگاه خبری اولکامیز- حسین روزبه در سایت عصر ایران نوشت : مثل خیلی های دیگر، تا همین چند روز پیش، نمی خواستم رأی دهم اما نتیجه ساعت های متمادی فکر کردن، این بود که نباید صحنه را واگذار کنم. این که چرا متقاعد شدم رأی دهم را خیلی کوتاه و در چند قسمت، با شما در میان می گذارم.

می گویند انتخابات را مهندسی کرده اند. یا حرف غلطی است که در این صورت چرا باید به صرف یک حرف غلط رأی ندهم؛ یا حرف درستی است که در این حالت، چرا باید تسلیم این مهندسی شوم و بگذارم کسی که طراحان می خواهند، رئیس جمهور شود؟!
رأی می دهم.


اگر رأی ندهم، آیا تغییری در زمینه هایی که بدان ها اعتراض دارم رخ خواهد داد؟ قطعاً نه! نشان به آن نشان که در انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸ شرکت نکردیم و مجلس فعلی با آرای حداقلی سر کار آمد و هیچ تغییر رفتاری به خاطر مشارکت پایین ما شکل نگرفت.

اگر شرکت می کردیم، لااقل با مجلسی مواجه نبودیم که می کوشد کارهایی مثل لغو غربالگری جنین را دنبال کند (غربالگری جلوی تولد نوزادان ناقص الخلقه را می گیرد، ولی برخی از مجلسی ها می خواهند آن را ممنوع کنند تا به خیال خود ولو با تولد نوزادان معلول، جمعیت افزایش یابد!).

نمی گویم اگر رأی می دادیم و مجلسی دیگر روی کار می آمد، اوضاع بهتر می شد ولی دستکم مطمئنم که با رویکرد کنونی مواجه نبودیم.

من رأی می دهم چون با رأی ندادن من، هیچ اصلاح رفتاری شکل نخواهد گرفت و اتفاقاً خیلی ها از این که من خودم را با دست خودم حذف کنم، خوشحال نیز خواهند شد. خوشحال شان نمی کنم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا