سیاسی

یوسف فامیلی دوگونچی: وجود نماینده بومی خیلی از مشکلات و کمبودهای ما را برطرف می کند

آق قلا و گرگان از نظر شاخص های توسعه فاصله 150 ساله دارند / هر 4 سال به علت نداشتن نماینده بومی 40 سال عقب می مانیم

پایگاه خبری اولکامیز – شامگاه شنبه بیست و سوم دی ماه مهندس امانزاده و یارانش به روستای پرجمعیت دوگونچی رفتند و میهمان سفره پربرکت فرهاد ایزدی فرزند حاجی قلی حاجی ایزدی؛ بزرگ و معتمد روستا بودند. در این هم اندیشی که با استقبال اهالی روستا به ویژه جوانان همراه بود دو تن از چهره های فعال آق قلا ؛ مهندس یوسف فامیلی ذوگونچی؛ فعال اجتماعی و یولجان دلیجه ؛ عضو پیشین شورای شهر آق قلا، قبل از مهندس امانزاده سخنرانی کردند. مجری برنامه عیدجان میرزاعلی بود.

 یوسف فامیلی دوگونچی در روستای آبا و اجدادی خود گفت: سخن گفتن در باره مهندس امان زاده هم سخت هست هم آسان. ایشان به مانند کاندیداهای دیگر نیازی به معرفی ندارد و یا ضرورتی به توضیح دادن در خصوص مسئله انتخابات نیست همه  صورت مسئله و ضرورت شرکت در انتخابات و تاثیر آن بر آینده و در زندگی خودمان و همچنین بر مملکت و کشور  را می دانیم. همه مشکلات موجود را می دانیم و اگر حرفی و سخنی در این خصوص زده می شود من باب یادآوری موضوع می باشد.

وی افزود: انتخابات هدیه نظام به مردم است. فلسفه اصلی انتخابات سهیم بودن مردم در اقصی نقاط کشور از ثروت و قدرت می باشد. مگر نظام نمی تواند ۳۰۰ نفر متخصص را به عنوان نماینده در پایتخت انتخاب کند و وظیفه نمایندگی و تصمیم سازی و تصمیم گیری را به آنان محول نماید، وقتی همچنین فرصتی از طرف نظام جمهوری اسلامی برای مشارکت در امور برای ما فراهم گردیده و از طرفی بر اساس حدیث « حب الوطن من الایمان »  از رسول مکرم اسلام  دوست داشتن وطن و زادگاه از ایمان دانسته شده و مشارکت ما نیز تاثیر غیرقابل انکاری بر آینده و کیفیت زندگی ما دارد. هم می تواند به قوی تر شدن نظام که با خون هزاران شهید آبیاری گردیده کمک کند و به شکوفا شدن ظرفیت های منطقه یاری برساند و از طرف دیگر بررسی شاخص های توسعه استان نشان دهنده فاصله بسیار زیاد شهرستان آق قلا با مرکز استان که در یک حوزه انتخابیه قرار دارند می باشد.

این فعال اجتماعی اعلام کرد: علی رغم فاصله فیزیکی ۱۵ کیلومتری آق قلا و گرگان؛ این دو شهر از نظر شاخص های توسعه فاصله ۱۵۰ ساله دارند. اینجا ضرورت شرکت در انتخابات و فرستادن نماینده از خود شهرستان را برای ما بیشتر احساس می شود. هنگامی که قانون زمینه را برای ما فراهم می‌کند نیاز ما به نماینده از شهرستان مسلم هست و آمار نیز گویای امکان پذیر بودن موضوع می باشد. بی تفاوت بودن و یا دچار ناامیدی گردیدن ما بلامحل می باشد، ناامیدی هدیه شیطان می باشد، وقتی امید که هدیه و نور الهی است نباید هدیه شیطان را انتخاب کنیم .

مهندس فامیلی دوگونچی اظهار داشت: هر ۴ سال عقب ماندن شهرستان آق قلا به علت عدم داشتن نماینده بومی، منطقه ما را ۴۰ سال به عقب می‌اندازد. در انتخابات مجلس دهم مهندس امانزاده ۴۸ هزار رای از مردم گرفت در حالی که از تعداد آرای مورد نیاز بر اساس ۲۵%  سه هزار رای کم داشتیم یعنی به ازای ۱۰۰ صندوق رای موجود در شهرستان در هر صندوق اگر ۳۰ نفر بیشتر رای می دادند این آرزو ۸ سال پیش برآورده شده بود هم اکنون که حد نصاب از ۲۵% به ۲۰ % کاهش یافته و افزایش نفوس و تعداد آرای شهرستان دستیابی به این هدف برای ما آسان تر می باشد.

وی تاکید کرد: شاید خود ما نیازی به شرکت در انتخابات نداشته باشیم اما نه به خاطر خودمان نه به خاطر مهندس امان زاده، بلکه بخاطر فرزندان و آیندگان مان که تاثیر فرستادن نماینده بومی بر آنان غیرقابل انکار می باشد در انتخابات شرکت کنیم، صرف وجود نماینده بومی خیلی از مشکلات و کمبودهای ما را برطرف می کند حال که فرد توانمند شجاع و عادلی همانند مهندس امانزاده کاندیدای ما می باشد کار ما آسان تر و ضرورت شرکت بیشتر می گردد.

یوسف فامیلی دوگونچی در پایان سخنان خود گفت: ان شاء الله همه با هم در روز یازدهم اسفند در پای صندوق های رای حاضر شویم. همانگونه که معنای نام روستای دوگونچی به زبان فارسی گره گشا می باشد سهم خود را در گره گشایی از این آرزوی مردمی با دعای خیر علما و بزرگان ادا کنیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا